Tag Archives: travel

Weekly Recap: December 31st – January 6th, 2018-2019

Hello 2019! I’ve sure got some big goals for you!! πŸ₯³πŸŽ‰

I haven’t really gotten right down to work this week though. πŸ˜‚ Luke and I went back to Illinois for New Year’s Eve, and then he took the rest of the week off from work. So I was still caught in a bit of that weird holiday limbo this week. Although it has been a lot better than last week and I do feel like I’ve accomplished something. 😁

Monday:

New Years Eve

On Sunday night Luke and I drove back to Illinois so we could hang out at his dad’s house for New Year’s Eve, and that we did! We spent Sunday night eating too much, staying up too late, and playing board games. Same for New Year’s Eve, except we stayed up even later (we finally went to bed at 3 am πŸ˜‚), lived solely on several different cheese dips, chips, little smokies, and alcohol. Whew, it was a crazy night, but a good one!

The dogs all passed out around 9:30 pm though. πŸ˜‚

Unfortunately we didn’t get to see anyone on my side of the family but my grandma and Uncle. But my siblings and dad are in Colorado and my mom is still in Illinois, but …well that situation is just really weird right now.

My dad and I are always texting back and forth though. I don’t remember exactly when, but at some point over the weekend he decided to do the Running With The Cows 5k with me this year (I’m not even sure if I mentioned that I’ve signed up for that here or not πŸ˜‚), so he signed up for that. Then he found some big trail running festival thing in Colorado that he wanted to go to, so he signed us both up for the 10k that’s being held that weekend. That event is in April and is about 5 hours away from where he lives, so we’re gonna drive there and then camp there all weekend. That should be fun!! 😊

So I’m pretty stoked that I’ve already got two races lined up for 2019, but now I really need to get my ass in gear and start training for them. πŸ˜‚

Tuesday:

We hung out at Luke’s dad’s for a while on Tuesday, but that afternoon we went and visited his grandma for a little bit and then drove home that evening. It’s nice to go visit family, but holy cow is it exhausting!! We’re pretty much done with that for a while now. πŸ˜‰

Wednesday:

  • 2.5 miles

After our drive back from Illinois Tuesday evening, we spent Wednesday morning recuperating from New Year’s Eve and all of the driving. πŸ˜‚ It was ridiculously nice to sleep in our own bed that night.

In the afternoon I went out and ran a couple of miles. I probably could have and should have done more, but I just wasn’t feeling it. I was still feeling kinda bleh from all of the junk food, alcohol, and lack of sleep. But at least I got out and ran! 😊

Anyway, I found $5 on my first run in 2019! I feel like that’s a good sign for this year! At least I sure hope so!

Thursday:

  • 4 miles

Was feeling a lot better on Thursday! My legs were kinda dead though. Probably from spending so much time in the truck earlier this week. Still pretty happy with the 4 miles I got done though. Plus it was nice and cold which is nice. β„οΈπŸƒπŸ»β€β™€οΈπŸ˜Š

Friday:

  • Rest Day

Friday was the last day of Luke’s little vacation, so we had ourselves a little party for just the two of us. πŸ˜‰ Basically all we did on Friday was farm virtually (Luke playing Stardew Valley on his Switch and me playing Story Of Seasons: Trio Of Towns on my 3DS) while eating a ridiculous amount of snacks. I also baked cookies, so yeah, more snacks. πŸ˜‚ It was a good time though! 😁

Bubbles snuggled with me throughout most of it, but here she is on our pile of couch blankets. 😹

Saturday:

  • 5 miles
  • 30 minutes of Pilates

Whew! Back to reality!

Apparently chips, queso dip, and chocolate chip cookie are fantastic running fuel because this run was pretty great!! Hahaha I thought it was gonna be horrible after all of those snacks on Friday. πŸ˜‚ My legs were still feeling kinda heavy, but other than that I felt pretty good! Even managed a few speedy intervals in the middle of this run that felt really good. Hahaha but those probably felt good because I also ate some a Honey Stinger chews in the middle of this run. πŸ˜‚ I felt like I needed it though. πŸ˜‰

Anyway, after my run I cleaned out the chicken coop and collected two eggs for the day, cleaned around the house, showered, attempted and failed to nap (although just laying in bed for 30 minutes was nice), finished cleaning the house, did a piss ton of laundry, and then finally did some Pilates. It was a very productive day. 😁

Sunday:

  • Rest Day

Yeah, yeah. ANOTHER rest day. But I’m trying to get back into the regular rhythm and flow of a usual week in my life, and Sundays are always my day off, so it made sense.

Anyway, spent my Sunday off dyeing my hair. Because my Sundays tend to be dedicated to hair upkeep nowadays, between dyeing it and using hair masks on it. πŸ˜‚ But it’s getting longer and it does require more work when it’s long. Plus this purple I’ve been using fades out super fast and I hate it. I need to get some more Manic Panic. That seems to work a lot better for me. πŸ˜πŸ’œ

Alrighty! It’s been a crazy week! It was fun, but I’m ready to get back into a regular routine and to start training for some upcoming races this spring (be in the lookout for a post about that later in the week! πŸ˜‰).

I hope everyone had a wonderful holiday season! Now let’s get back at it! πŸ’ͺπŸ»πŸƒπŸ»β€β™€οΈ

~Ashley

Advertisements

Weekly Recap: December 24th-30th, 2018

Holy cow this week has been a crazy one!! But Christmas will definitely do that!!

Luke and I were in Illinois until Wednesday night, visiting family for the holiday, so things have been a bit hectic around here. I didn’t run until Thursday this week! πŸ˜‚ It’s all good though, my one and only goal for this week was to enjoy Christmas. Mission accomplished on that front!!

You can read more about our Christmas adventures here, because I don’t want to repeat myself too much. Since I’ve already kinda gone over all of that I won’t be getting too much into it all again. πŸ˜‰

Monday:

Christmas Eve! Yay!!

Luke and I woke up at 3 am to drive from Kansas to Illinois so that we would get there early enough to see his dad for a little bit before after he got off work but before had to go to bed (he’s been working midnights lately). And we did! Hahaha oh man, after being awake at 3 am and driving for 5 hours, Monday was a LONG day. We still had fun though. 😊

Tuesday:

Merry Christmas!! πŸ¦ŒπŸŽ…πŸ»πŸŽ„πŸŽπŸͺ🍷

Another very hectic day, running all around our old stomping grounds, trying to see and participate in as much family festivities as possible! I like to think we did a pretty good job of that. 😊 Oh, and there was SO MUCH FOOD! Hahaha it was great. πŸ˜‹ We definitely had a very good Christmas.

Wednesday:

We finally made our way back home Wednesday afternoon after eating yet another large lunch with one of Luke’s grandmas. We got home around 5:30 pm, but instead of getting to relax after our hectic few days we had to unload the truck, put away all of our Christmas gifts, take care of all of the animals, go grocery shopping, and then clean up the house. Once all of that was taken care of we had a couple of hours to kick back and chill before we went to bed.

This photo is actually from Christmas, but my father-in-law got me this wearable blanket/Snuggie kinda thing for Christmas and I love it! Hahaha I’ve been wearing it pretty much non stop. 😁

Thursday:

  • 2 miles
  • 30 minutes of yoga

Woohoo! Finally got a run in!!

It wasn’t a great run though. After sleeping on a pull out couch, eating a bunch of yummy but not so healthy food and not drinking nearly enough water, this run was kinda tough! It felt really good to get out there and get moving though! Especially after spending 5 hours in the car the day before. Sleeping in my own bed was also pretty great. 😊

Friday:

  • 4.5 miles

Another tough run. Still got about 2 miles of some decent interval work done during this run though. I’m feeling kinda out of shape, but after all of the events that have unfolded this week thats really not surprising. πŸ˜‚ I’m not worried about it though. While it is pretty easy to lose fitness in running, it’s not too terribly difficult to regain some of it in a relatively short time frame. Especially if you’ve been running for a while. πŸ˜‰

Saturday:

  • Rest day
  • 30 minutes of yoga

A rest day? Really Ashley?? After only 2 days of running? πŸ˜‰πŸ˜‚

Really I just needed a break. After all of the Christmas craziness I just needed a day to sit back, relax, and spend some time by myself. Especially since we’ll be back in Illinois in a couple of days. Honestly though I just did the resting and relaxing thing in the morning. I also spent some time working on blog posts that you’ll be seeing here in the next couple of days. I spent the rest of the day putting away all of my Christmas decorations and cleaning the house. Honestly it felt really good doing that. 😁

Sunday:

  • 3 treadmill miles

I am literally the most awkward treadmill runner ever. πŸ˜‚ Hahaha oh well, still squeezed in 3 miles for today. The rest of my day has been dedicated to getting ready to drive back to Illinois for New Year’s Eve.

That brings my total weekly mileage to a whopping 9.5 miles. πŸ˜‚ Honestly I’m happy I got any running done this week! It’s been a hectic one!

Wishing everyone a happy New Year’s Eve Eve! πŸ˜‰

~Ashley

Yet Another Trip To Illinois

We finally got a chance to make another trip to Illinois!! We were originally going to go two weekends ago, but this weekend ended up working out a lot better for several reasons. One reason being that Luke got today off from work. He gets every other Friday off which is pretty spiffy! And it always works out really well to travel to places after Luke gets off from work on Thursday, so that’s what we did yesterday! But before we did that, of course I had to run! πŸƒπŸ»β€β™€οΈπŸ˜‰

It was absolutely gorgeous on Thursday morning! The sun was finally out after almost 3 days of basically non stop rain (that was pretty awful… and you know it’s bad when I’m saying that, because I love raining weather. πŸ˜‚), it was a cool and crips 41 degrees, the trees are starting to change colors, it was great!

It was so perfect and I loved it!!

So earlier this week I had actually planned on doing my long run on Thursday morning, since I knew we’d be heading to Illinois this weekend, but Luke brought home a bug from work. And of course he didn’t get sick, but I definitely started to come down with it… So since I wasn’t feeling so great I just went out to see what I could do on Thursday. I made it 3 miles before I knew it was time to be done. So it kinda sucks that I didn’t get in my long run like I wanted to, but at least I got something done. πŸ™‚

It’s actually a good thing I didn’t go any longer than that though. Luke ended up leaving work earlier than he’d originally planned, so by the time he got home I had actually gotten everything I needed to done before we left. So that did end up working pretty well! I was showered, dressed, had all of the animals taken care of, and everything packed and ready to go by the time he got home. Go me! 😁

So once Luke got home he changed, and then we were able to pack up the truck and hit the road! This time around we only brought Whiskey with us. My brother-in-law is taking care of the rest of our critters for us.

Whiskey did really well on her first road trip! Haha she actually slept for almost all 5 hours of it, so that was good. We stopped at a rest area about 3 hours in so that she could pee. She did really well with that! She didn’t have any accidents in the truck, but went right away when we stopped. So far this dog has been the easiest dog I’ve EVER potty trained. It’s crazy!

Anyway, since we ended up leaving home earlier that planned we ended up getting caught in good ‘ol St. Louis rush hour traffic . It was stop and go for quite a while and it was pretty obnoxious haha. It got better once we got across the Mississippi River though.

We finally got to my grandma’s house right around 7 pm. Just in time for my mom’s birthday dinner! Yesterday was her birthday, so it was pretty nice that I got to be there for that! Obviously she was super stoked about that! πŸ˜„ Haha and her little dog Bella was very happy to see me too. πŸ˜‰

Luke hung around for a little bit so that my grandma and mom could meet Whiskey. My uncle’s dog Luther was making her kinda nervous, but she did enjoy meeting some new people! Luke wanted her to meet his dad and brothers too, so he took her to his dad’s house last night and that’s where they stayed the night.

(Sorry that these photos aren’t in a nice little collage. I did this all on my phone. πŸ˜‰)

Haha not gonna lie though, it was kinda nice getting a break from the new puppy. I was able to eat my dinner without having a little puppy trying to steal all of my food! πŸ˜‚And it’s not like I could be too lonely, Luther really likes me and cuddled with slept with me last night.

So this morning Luke and his dad went fishing. They took his dad’s boat out to a lake and Whiskey got to go with them. Last night Luke bought her a little sweater so she wouldn’t get too cold out on the water. It was another chilly day in the Midwest. It was 40 this morning. But apparently she did really well on the boat, so that’s good. Haha she’s just been experiencing all sorts of new stuff in the week we’ve had her.

So while they were out fishing, I was hanging out with my mom and grandma. Not super exciting stuff, but still nice. I made THE BEST oatmeal for breakfast haha. It wasn’t super healthy, but I couldn’t resist adding some chocolate chips and sprinkles to my breakfast. πŸ˜‚

Later this afternoon my mom had to go babysit her friend’s daughter, so Luke and I went to his grandma’s house to visit. She got to meet the puppy for the first time and she was thrilled! So we actually ended up staying there for a while and she made us chilli for dinner. It was perfect for the cold/drizzly day we’re experiencing here in Illinois. 😊

Haha so I’ve had two really big “grandma meals” since we’ve been here. Luke was joking that I’m going to gain weight if I keep going to grandma’s houses. And I mean, he’s probably right! πŸ˜‚ But how do you turn down grandma’s cooking?!? You just can’t!

Anyway after that Luke brought me back to my grandma’s, and of course the first thing she did when I got home was offer me food. πŸ˜‚ I politely decline. I’m stuffed!

So Whiskey is staying with us tonight and she’s really been enjoying playing with my uncle’s dog. Unfortunately he’s super loud, likes to bark, and was driving us all crazy. But at least they’re all having fun.

Alrighty, that’s all for today!

Tomorrow Luke and I are going to be going to his other grandma’s birthday party so that should be fun!

Happy Friday!!

~Ashley

It’s Going To Be A Long Summer…

Good thing I have a treadmill now, because this keeps happening…

img_3132-1.jpg

I can’t run outside in this!

Well, technically I could, but it probably wouldn’t end well for me. Especially not with that air quality warning. So I’m just gonna stick with my treadmill for now and hope that I’ll get at least one day this week that I’ll be able to run outside, because I’m not exactly confident in my ability to run anymore than 5 miles on the treadmill haha. I did 7 a few weeks ago, but I wanted to absolutely die by the time I was done. πŸ˜‚

Plus training for “Operation Two Half Marathons In Two Days” officially starts on the 22nd of this month, and I’d really like to do most of those runs outside. Having the treadmill is nice, but it’s just not the same as running on the road. And since both half marathons I’m doing in November on on the road (well, part of one is on a paved trail πŸ˜‰ ), I know it would be best to do a pretty good majority of my running on the roads. But if this weather keeps up I’m gonna have to suck it up and run on the treadmill. I’d rather do that than risk my health by running outside in dangerous weather conditions. Says the girl who intentionally runs during thunderstorms and has an absolute blast running on ice haha. But for real though, I’m really sensitive to the heat and I have asthma. It’s not bad, but I still have to be careful when the air quality sucks.

So I’m not exactly thrilled about the weather and the prospect of starting out my half marathon training mostly on the treadmill. But at least I have that option now! If we would have had this kind of weather last summer, before I had the treadmill, I’d have been completely screwed. Sure I’ve got the stationary bike, but that probably wouldn’t really help that much. But anyway, I haven’t really been completely stuck inside. Luke and I have been going for little walks in the evening, right around sunset, so it’s not too crazy hot out. Don’t get me wrong, it’s still hot, humid, and gross out. But it’s decent enough to go for short walks in. I’m not confident enough to actually run in it though haha. But at the very least I’m getting outside and moving around a little bit.

img_3130

I’m currently dreaming of chilly October nights.Β πŸ‚πŸŒ™πŸ¦‡πŸŽƒ

What really sucks about this weather is that while we’ve had plenty of heat, we’ve had hardly any rain. Like, it’s for real been weeks since we’ve gotten any rain, and the last time we did it really wasn’t much. So I’ve been kinda struggling to keep our garden going. All of our plants are just wilty and sun burnt. But I have gotten a pretty decent amount of strawberries and blueberries! I think I’m getting towards the end of those plants producing though. I’ve got 3 nice little watermelons growing, my peaches are slowly starting to get bigger, and my zucchini plants are producing like crazy! And my tomatoes are finally starting to get ripe! The plants have had little green fruit on them for a while now, but it’s been so crazy hot that it’s taking forever for them to turn red. I picked a whole bunch of nice little cherry tomatoes yesterday though!

We’ve also been keeping the tiny raptors outside for the last week or so. They’re finally big enough to keep out in the coop, and obviously we haven’t had to worry about it being too cold for them! I run out there to check on them several times a day though. I don’t want them getting too hot. But so far they seem to be doing really well!!

img_3060-1

They’re getting moved back inside this weekend though, but only for a little bit. Our family trip to Branson, Mo is next week and we don’t want them outside while we’re gone. Luckily they’ll only actually be on their own for 3 full days. Luke and I are leaving Kansas on the 16th, probably in the late morning. First we have to drop the dogs off at a kennel. I grew up working in a kennel, so obviously I know they’ll be fine, but they’ve never been boarded before, so I know they’re gonna be completely freaked out. Poor babies… Luckily the’re all going to be kept in the same kennel run together, so I think that will help. I’m going to make it very clear that I do not want them separated. Sometimes they growl and snap at each other and when they play it can look like they’re actually fighting, but they’re not. They just work things out between each other like that.Β  And if you know dogs then you probably know that, but some people tend to freak out the second teeth start snapped at each other. But anyway, then we’ll be in Branson the 17th, 18th, and 19th, and then we’re driving back home on the 20th. It’s only a 4 hour drive, so I think if we leave early enough we’ll be there in time to pick up the dogs before the kennel closes. If not then I guess they’ll just have to spend another night there.

Anyway, I got the dogs’ vet records for the kennel this morning and I’ve kinda sorta started packing for this trip. Haha I guess I should get on that, huh? I mean, I’ve made a list and pretty much know everything that Luke and I are gonna need, so that counts for something, right? We’ll both probably still wait until the night before we leave to actually pack. πŸ˜‰

But that’s all for today! How’s the weather where you are? Hopefully better that it is here in Kansas…

Your treadmill bound friend,

~Ashley

img_3141

Support Me On Ko-Fi at ko-fi.com

Weekly Recap: July 2nd-8th, 2018

Hello and happy Sunday, friends!! πŸ™‚

So, this week my weekly recap is going to be a little bit different, because, well, I only ran once this week. And aside from that one run and a lot of walking, I haven’t done much else to supplement my running fitness or anything like that. Honestly I’ve just needed a break! The crazy heat wave we got last week has subsided a little bit. We haven’t had any more excessive heat warnings or anything like that, but it’s still been pretty hot out and that just completely wears me out. I needed a break from super early mornings, toughing it out on the treadmill, and from just constantly worrying about how I was going to get in a decent amount of miles for the week. That was all just getting too exhausting, so I took a break. πŸ™‚

That being said, I’ve still had a pretty busy week! Obviously the 4th of July was on Wednesday, it was Luke’s birthday on Friday, and we’ve been walking around like crazy because both Luke and I have been hardcore playing Pokemon Go again haha. So let’s recap this week, shall we? πŸ˜‰

Monday:Β 

On Monday I woke up feeling tired and dreading the thought of even lacing up my running shoes. At that point I figured I probably just needed an extra rest day so I decided not to run. Although that evening Luke and I walked around the neighborhood and caught Pokemon on our phones.

img_2925

Tuesday:Β 

  • 1 treadmill mile

I hopped on the treadmill on Tuesday with the intent to do a few miles, but after one I was just done. Running on the treadmill is hard. Probably more so mentally than physically, and mentally, I was feeling a bit burnt out. So after that one mile I hopped right back off the treadmill and called it good. That’s when I decided I probably needed a little break from running haha.

Luke had a softball game on Tuesday night, but after he was done at that we were back at it with the Pokemon thing. We stayed out until 2 am taking over the gyms in our town and catching stuff. Excessive? Yes. Totally worth it? Absolutely!

img_2947

Wednesday:

So since we were up until 2 in the morning the night before, we didn’t wake up until 9:30 am on the 4th. Once we did though we were crazy busy! First we brought the chicks outside and put them in the coop, so they could run around out there for the day. We also did a little bit of work/maintenance on the chicken coop. After that we took the dogs to the park so they could run around a little bit. It was pretty hot out though, so we didn’t stay there long. So we brought the dogs home, checked on the chicks to make sure they were doing alright outside, then drove to Walmart and picked up a few things. Did some work around the house after we got back from the store, and then got ready for the evening’s festivities.

We ended up going to some 4th of July event at school with my brother-in-law, his girlfriend, and her kids. They made it sound like this super awesome thing with lots of games, activities, and live music. But the games were all for little kids (and didn’t look very fun for them either), there were no activities for adults, and the live music sucked. So we literally sat at the playground for 3 hours and watched her kids play. It was highly disappointing. And on top of all of that, there were a bunch of people out there vaping, including my brother-in-law and his girlfriend. You couldn’t really go anywhere without walking through a cloud or two of nasty vape shit which is kind of a problem for me, because I have asthma and that stuff really bothers me. And the people who vape don’t seem to give a shit if they’re hitting a bunch of other people with the gross clouds of fruit scented chemicals because “it’s just water vapor”. Bullshit. It’s a lot more than just water vapor… And some dude kept walking in front of me at the playground and kept blowing it right in my face. So that was fucking great. I spent the next two days coughing, hacking, and feeling like shit because people who vape are inconsiderate assholes who don’t give a shit if their vape clouds are bothering other people.

But at least the fireworks were decent.

Thursday:Β 

I didn’t do much on Thursday. I felt too gross after being exposed to all of that vape nastiness the day before.

Friday:

The 6th was Luke’s 27th birthday! Yay!!

It was also another eventful day! We woke up at 6 am so we could get in the crazy long line for the DMV before the place was even open, because Luke’s driver’s license expired that day. Seriously. We got there at 6:30 in the morning, half an hour before it was even open, and there were at least 40 people in line ahead of us. But Luke got it taken care of, at 8:40 am we finally walked out of the DMV with Luke’s temporary ID (because Kansas mails them to you? In Illinois they printed them out right there so you didn’t have to wait for them). Once that was taken care of we went and got some breakfast and then went to the trail that I used to run on everyday when we lived in the apartment. Luke wanted to play Pokemon Go for his birthday, so we spent over 3 hours on that trail walking around haha. Even though it was crazy hot, it was a lot of fun, and we got a lot done in our games.

At around 2 pm we left the trail, went to Aldi to get groceries and pick up some stuff to grill for Luke’s birthday dinner. His brother, his girlfriend, her kids, and their two dogs came over that night to celebrate. But before they did Luke made sure his brother knew that they couldn’t vape at our house anymore. I was still coughing pretty bad that day and was kinda struggling walking around on the trail earlier. So luckily they FINALLY listened to him and they didn’t (trust me, this was not the first time both of them have been asked politely not to do it around me. But my brother-in-law’s girlfriend literally told me that she usually doesn’t think about it or try to keep it away from other people. That is exactly what I was talking about before…). Anyway, we all ended up having a good night! My next door neighbor came over too because, when doesn’t she come over? πŸ˜‰ Haha we don’t mind though, she’s a cool kid. So we all ate ribs and cake, listened to music and watched the kids dance to Baby Shark several times haha, played corn hole, played with the dogs and chickens, and played with silly string, confetti cannons, and glow sticks. It was a good night. πŸ™‚

Saturday:

Saturday was relatively uneventful. I spent quite some time picking up the aftermath from Luke’s birthday party though haha.

Sunday:

So who’s tired of hearing about Pokemon Go yet? Haha because well, there was an event thingy today where squirtles appeared very frequently from 1-4pm. There’s a pokestop that I can reach in my backyard, so I spent two hours sitting out there with a lure on that stop, catching a buch of squirtles! I ended up with 1 shiny blastoise, a regular blastoise, a a special sunglasses wearing squirtle (squirtle squad, anyone????), and a shiny squirtle. But since Luke had to work today I’m gonna trade him the regular blastoise and the shiny squirtle.

But anyway, I also spent quite a bit of time cleaning the house today (because if I’m not gonna run then I might as well clean πŸ˜‰ ) and ready Game Of Thrones. Haha I guess it’s been a nerdy day, but it was great! πŸ™‚

I think I’ve had a successful almost no running week! Honesty I feel soooo much better today! I’m actually looking forward to running tomorrow, so we’ll see how that goes!

Anyway, I hope everyone had a good week!

~Ashley

img_3025

Support Me on Ko-fi

Easter Weekend Shenanigans

Woohoo! I’m finally able to really use my right hand again!!! πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

I got bit by a dog on Monday while Luke, the dogs, and I were in Illinois visiting our families. Yeah, it was totally my fault and I have hard feelings towards the dog. I shouldn’t have grabbed her when she bolted out the door…

But I’ll get to that story eventually! First let’s talk about all of the fun Luke and I managed to squeeze into our small amount of time in Illinois! πŸ˜‰

So, early last week Luke found out he got Easter Sunday off of work, so on a whim he kinda decided to take a vacation day for the following Monday so we could go visit our families. He had to work on Saturday though, so we’re only going up have a very small amount of time there, but we sure managed to use that time well!

On Saturday I spent the day doing laundry, dishes, bathing the dogs, packing for our trip, and just getting everything ready in general for us to be gone for a few days. I’m pretty sure I went over all of that in this post. πŸ˜‰Β Anyway, Saturday evening when Luke got home from work I was ready to go! He quickly changed, we packed the car, loaded up the dogs and started making our way to Illinois. It takes about 5 hours to get from our house to Luke’s dad’s in Illinois. It’s a boring drive, but it’s a lot better than the 11 hours that it takes to get to my mom and dad’s in Longmont Colorado! πŸ˜‰ Finn sure got comfy on our way there haha.

 

We got to Luke’s dad’s house around 11:30 Saturday night and as per our new tradition that we started on Christmas, Luke, his dad, oldest brother, and myself stayed up until 2:30 am playing Cards Against Humanity haha. Luke’s dad bought an expansion pack so we had all sorts of new cards to play with. It was a lot of fun. What wasn’t fun was sleeping on their pullout couch. It doesn’t feel very sturdy, sinks in, and there’s not a lot of room. Luke and I fit on it fine, but when you have 3 dogs trying to also sleep on it, well, things get kinda crowded. I think I ended up getting like 2 hours of sleep that night. Fun! πŸ˜‰

 

The next morning Luke’s youngest brother woke us up by coming into the living room where we were sleeping, and slowly getting closer and closer the the pullout couch. He’d take a step, stop, look at us for a little bit, then take another step, stop, you get the picture. That freaked Finn out. He forced his way in between Luke and I and was growling at Luke’s brother. After a few minutes of that we had to get up and let all of the dogs outside. Not long after that Luke’s dad and step mom came downstairs and started making breakfast. It seems like they like to do biscuits and gravy for holiday breakfasts but they know I’m not a fan, so they made me a nice sausage, egg, and cheese sandwich instead. πŸ™‚ So we ate, talked, Luke took a shower, his youngest brother explained pokemon to me while Luke’s dad and I were trying to talk about other stuff (haha sorry dude, but I could absolutely school you on pokemon! Next time we go there I’ll have to bring my DS and battle him. πŸ˜‰ ). And all the while Finn stood on a wood pile, looking longingly inside at us hahaha.

 

img_0689

This is the correct way to bathroom selfie, right? Haha just messing around after our 5 hour car ride.

The next morning Luke’s youngest brother woke us up by coming into the living room where we were sleeping, and slowly getting closer and closer the the pullout couch. He’d take a step, stop, look at us for a little bit, then take another step, stop, you get the picture. That freaked Finn out. He forced his way in between Luke and I and was growling at Luke’s brother. After a few minutes of that we had to get up and let all of the dogs outside. Not long after that Luke’s dad and step mom came downstairs and started making breakfast. It seems like they like to do biscuits and gravy for holiday breakfasts but they know I’m not a fan, so they made me a nice sausage, egg, and cheese sandwich instead. πŸ™‚ So we ate, talked, Luke took a shower, his youngest brother explained pokemon to me while Luke’s dad and I were trying to talk about other stuff (haha sorry dude, but I could absolutely school you on pokemon! Next time we go there I’ll have to bring my DS and battle him. πŸ˜‰ ). And all the while Finn stood on a wood pile, looking longingly inside at us hahaha.

img_0692-1

After Luke had showered and ate we drove to my old house so we could do some target practice. My mom and dad haven’t sold it yet so we’re still able to go there, although I don’t like going. The farm is sold so all of the land belongs to someone else now. And they’ve changed a lot of things and it just makes me sad. Haha the whole time we were there Luke kept telling me one day we’ll have our own land to do what we want with.

img_0697-1

My hand prints and my brother’s footprints (that you can barely see) in our old driveway. Crazy to think it was 18 years ago when we did that…

Anyway, Luke and I set up our target, technically on the people who bought the farm’s property, but they weren’t there so no big deal haha. πŸ˜‰ And did a little bit of shooting. It was cold and windy so we didn’t stay long, but it’s been a looooong time since I’ve shot a gun. Glad to see I can still hit a target! πŸ™‚

 

After we had our fun we drove to my grandma’s new house. She had a little Easter party so my great Aunt and Uncle (my Auntie and Uncle Pa. πŸ™‚ ), my mom, brother, and Uncle Ken (my mom’s brother) were all there. Luke said hi to everyone but had to leave because he had to go to his Grandma Becky’s Easter lunch. I was right about my grandma and Uncle Ken cooking though! They made an amazing ham, German green beans, cauliflower, potato salad, and my grandma made the BEST desserts; peach cobbler and a cheesecake. It was a fantastic lunch! After we’d all eaten my Aunt Lori showed up (she’s my Auntie and Uncle Pa’s daughter). So we all got to visit for a while. It started sleeting though, so my Auntie, Uncle Pa, and Aunt Lori had to leave before the weather got too bad. After they had gone my Grandma, Uncle, and I watched the Jesus Christ Super Star thing that was on TV. I’ve never actually seen Jesus Christ Super Star before, but I really enjoyed it! And Alice Cooper being in it was pretty spiffy too! And after that we were all pretty tired so we all went to bed.

So I spent my Easter shooting, eating, and hanging out with family. It was nice. πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

Monday morning Luke was up bright and early! Half an hour earlier than me, which doesn’t often happen haha. But we had things we wanted to do and we had to leave later that day, so getting up early made sense. πŸ™‚

First Luke and his brother came and picked up me and my brother and we drove back to the old house so our brothers could do a little bit of shooting. Again we didn’t spend a lot of time there. It was even colder and now it was wet and icy from the sleet the night before. We all had fun though. Luke’s brother doesn’t exactly get to shoot a lot so he was happy to get to, even though I kept having to remind him of gun safety. πŸ˜‰ And my brother got to show off a little bit and I never had to yell at him haha. But remember that both of us have been shooting basically since we could walk. πŸ˜‰

img_0702

This photo is actually from Sunday, but whatever. πŸ˜‰

After our second round of target practice, we drove back to Luke’s dad’s, picked up his youngest brother and went to the St. Louis City Museum. I haven’t been there since Iw as in like, second grade, and everyone else had never been, so we figured it would be fun to do something different. If you’ve never been to the City Museum, it’s basically a art exhibit/giant playground. With just a tiny bit of actual museum stuff thrown into the mix. The outdoor stuff was still all closed because it’s still too cold out, but there was still plenty to do inside! We played on skate ramps, climbed a crazy amount of stairs, went down a 10 story slide, climbed on stuff, explored an indoor cave, and ate overpriced pizza. It was a lot of fun. πŸ™‚

 

After the City museum we dropped my brother off at my grandma’s, dropped Luke’s younger brother off at his house, then Luke, his other brother, and I went to Barns and Noble, and then to Luke’s Grandma Wilma’s house. That’s when I got bit by the dog. When we got there her dogs bolted out the door, she said they’d run away, so I grabbed one of them, and she got scared, and bit my right hand a couple of times. Totally my fault. I shouldn’t of grabbed her like that. But she left one pretty decent puncture in my wrist, a few scratches, and my whole hand was swollen. Luke’s grandma cleaned up the wound, and put some antibacterial stuff on it along with a band aid. It hurt like hell but we figured it didn’t require a hospital visit. But anyway, we hung out with her for a while, but it was getting to be around 3:30 pm and Luke and I still needed to drive home. So we left her house, went to Luke’s dad’s said goodbye to everyone there, got Lily and Luke’s stuff. Drove to my Grandma’s, got Finn and Dean, and my stuff, said by to everyone there, got into the car, and began our journey home.

The drive home was slightly more miserable than the drive there. Our car doesn’t have any heat and it was cold and rainy out, so we got to spend 5 hours shivering. It definitely wasn’t as bad as our drive to Colorado over Thanksgiving though! The temperatures were in the negatives for a lot of that drive! This time it was above freezing at least. And we made it home around 9:15 pm without any real issues, so that was good. πŸ™‚

img_0744-1

Haha so yeah, like I said, we squeezed in quite a lot in the short amount of time we had there! Of course I ended up getting hurt, but at least it was during our last few hours there haha. And my hand is healing up quite nicely at this point! It’s still kinda sore and a little bit swollen, but I can actually use it again which is nice! Although after typing all of this it’s kinda hurting again. πŸ˜‰ And I’ve been able to keep the wound clean and it seems to be healing very well, so I’ll gladly take it! Cat bites tend to get infected more than dogs bites do, but still, you can never be too careful about that kind of thing. And I only missed out on a few days of running, and that was mostly just because we were traveling. But I’ll talk about that in my weekly recap on Sunday.

Whew! Alrighty then! I didn’t think this post was going to be so long haha. But I guess I should have seen that coming. We did do a lot of stuff. But, that is all for now!

I hope everyone is having a fantastic Friday!!

You’re very injury prone friend,

~Ashley

img_0793-1

Easter Weekend

Happy Saturday, friends!!

(Just warning you that there is a picture of a bloody dog paw in this post. If you don’t want to see that don’t scroll down)

Yesterday Luke and I were quite busy, running around all over the place and trying to get some stuff done. Luke had to work today but was off yesterday and is off on Easter Sunday so we decided that today after he got off of work that we were going to drive to Illinois so we could hang out with some of our family over the holiday.

So, like I said, we spent a lot of time trying to do stuff yesterday. He cleaned out his car, I cleaned the chicken brooder and rabbit cages, then we went to several stores to get stuff we needed, and just did a bunch of boring adult stuff haha. Once we got all of that taken care of we were going to bring the dogs to the dog park so they could run around and burn off some energy since the car ride to Illinois is about 5 hours long. So we packed up the dogs, drove 40 minutes to the bigger park that we go to, started unloading them from the car, and noticed that the backseat was covered in blood… Somehow in the 40 minutes it took us to get to the park, Lily had ripped out one of her dew claws. We seriously have no idea how the heck she managed to do that! Her dew claws aren’t even that big. But I suppose that’s just proof that it’s not a bad idea to have them removed when they’re puppies. Finn’s breeder had his removed, and before I didn’t really think much of it but after yesterday’s indecent I’m very glad we wont have to worry about anything like that happening to him. But obviously Lily still has most of hers, and so does Dean.

Anyway, so we couldn’t go to the park with Lily hurt and bleeding all over the place so we had to drive to a nearby Walgreen’s instead and did some first aid in the parking lot. Luckily I’m pretty well versed in first aid. I’m a hug klutz and am constantly having to fix myself. Plus it doesn’t really seem to be bothering Lily. She still wanted to go to the park and once we finally got home we put the chickens outside in their coop and she spent a lot of time running around the yard and keeping an eye on them. So at least she’s not too hurt. But Lily is a tough farm dog. A little foot injury like that isn’t going to slow her down!

img_0670

So today was also just a lot of me getting things ready for us to be gone for a few days as well. I made sure the cats, rabbits, ferrets, and chickens had enough food and water. Since we’re only going to be gone for like, 2 ish days we really don’t need anyone to check on them. I did some cleaning around the house. It was basically a disaster though and there was no way I was going to have time to clean it very well before we left, which sucks. It’s always nice coming back to a clean house… But I did do a piss ton of laundry. A lot of that actually consisted of stuff I needed to pack, but whatever. πŸ˜‰ And cleaned all of our dirty dishes, so at the very least we’ll have clean clothes/dishes to come home to. I did try to minimize the disaster area though and picked up, wiped down counters and tables, and did little stuff like that.

img_0652

They like to perch on the sides of the brooder. Luckily they haven’t taken to escaping and wandering around the room they’re in. Yet…

I also had to bathe Dean and Finn. They were both terrible messes since it’s been really wet and muddy here in Kansas. Luckily they don’t put up much of a fight when it comes to getting bathed, but they definitely don’t like it and they don’t exactly make it easy. I got it done though and they’re both pretty darn clean! For now.

img_0678

The two troublemakers; Finn and Dean.Β 

Anyway, so by the time Luke got home from work, around 6:30 pm I had everything ready to go! He had picked up dinner on his way home from work, so we ate, packed up the car, made the dogs go pee, loaded them into the car, and then hit the road! Which is where we’ve been for about an hour now. Fun times! πŸ˜‰ But the drive to Illinois is a lot more more pleasant than the drive to Colorado where my parent’s and siblings live. That takes about 11 hours and is sooooo boring. At least driving to Illinois only takes about 5 hours. So we should be getting there around 1 am. That’s not too bad.

Happy Easter! I hope everyone has a great weekend!!

~Ashley