Tag Archives: training

Weekly Recap March 5th-11th, 2018

I had a lot of fun in Colorado and you definitely can’t beat the views there, but it’s nice to be back home and running the streets that I know like the back of my hand! Plus it’s much more comfortable being back at the elevation that I’m used to haha. Longmont may only be at around 5,000 feet above sea level, which is probably nothing for some people, but I live 1,000 feet above sea level, so that’s a pretty big difference for me! Oh and sleeping in my own bed is also really nice! I do miss waking up to views like these though…


Anyway, lets recap this week, shall we? πŸ™‚


  • 2 easy miles
  • 10 minutes of strength work

My 5k training plan for Running With The Cows started on Monday! So I kicked things off with 2 easy miles because I’m doing a beginner’s plan haha. That seemed like a smarter decision since I’m coming back from about 2 weeks off after breaking my toe and just a not so great winter of running. It’s all good though! I’m thinking this is actually going to end up being really good for me! Anyway, followed my easy run with 10 minutes of strenght work. Mostly because I kinda didn’t want to do it, but also because I had another 5k that I planned on doing with my dad on Sunday so I didn’t want to do anything too crazy that would make me sore for that. Not like a strength session on Monday was likely to still have me feeling sore by Sunday, but still. πŸ˜‰



  • Rest Day
  • 15 minutes of yoga

I like beginner’s training plans because they include a lot of rest. πŸ˜‰ Actually, this is the first actual 5k training plan that I’ve ever done, so I don’t really know if that’s true or not. But I’m gonna go ahead and assume it is. I actually thought about doing another easy mile or two on Tuesday because “I’m definitely at least an intermediate runner” and “miles matter” and “I don’t need 3 rest days in a week”. All of which are probably fair points. But I woke up feeling really tired and still a little run down. Probably from the traveling to, staying in, and then traveling back from Colorado. Let me tell ya, that 10 hour car ride sucks! And my dad, brother, and I managed to make the trip there and back a lot longer than it should have been haha. We all have fun together though.

On Tuesday I also started taking a magnesium supplement. I’ve been reading a lot about it and how is helps support something like 300 different processes in the body, and is supposed to be good for anxiety and teeth health (two things I could use all the help I can get for haha), and I figured since most people are deficient in magnesium I might as well try it out and see if I feel any different because of it.



  • 2 easy miles

Holy cow! According to my Garmin, I got a lot more deep sleep the night before than I usually do! I’m not sure it that was a fluke or because of the magnesium, but I’m definitely interested in finding out! After I took the magnesium on Tuesday night I started to feel really calm and kinda tired after about 5 ish minutes. So I suppose there’s a good possibility that it really did make a difference in my sleep. I’m wondering if anything else will start to feel different as I continue to take it.

Anyway, Wednesday’s run was less than steller. I got chased by a dog again. I’ve actually been chased by this dog several times before. His owner always has him tied out in his front yard and the dog breaks off all the time. It’s really obnoxious and the dog tends to act pretty aggressively. But can’t really do anything about that…



  • 1 hour on the stationary bike

Cross training! Yay! Hahaha not really. Cross training is boring. The stationary bike is boring. Being on it for an hour is a special kind of torturer for me. But watching Green Day things makes it a little bit better.



  • 3 Miles

Whew man, this run was so. Freaking. Hard. Jeez Louise… Can we just talk about how difficult running is the week before your period? Because it really is. I was so tired. I felt like my legs were made of lead and that I was running through a foot of mud. It was pretty awful and tookΒ forever.Β But on the bright side, I found a rubber duck dressed as a gnome on this run. So obviously that made up for everything. πŸ™‚



  • Rest Day

I felt a little better on Saturday. Less tired, but still bleh. I could have definitely run on Saturday. Maybe even should have run on Saturday. But I wanted to feel rested and have my legs feel good for the Whiskey run on Sunday that my dad and I did, so I focused on that instead.

But sticking with the rubber duck theme, yesterday I bought some new compression sleeves yesterday! And the shipped out to me on Saturday and should be here by Monday. I can’t wait for them to get here! They’re so spiffy! Plus I love Zensah’s compression sleeves! They’re pretty great! πŸ™‚



  • Whiskey Run 5k with my dad

Oh man this was so much fun!! We did really well, had lots of fun, got our shot of Whiskey at the end, and had a great breakfast afterwards! Haha that’s all I’ve got about that for now though. I’m gonna try to have a full race recap up at some point tomorrow. Haha there were a few reasons why both of us could have had a really bad day, but like I said, it went really well for both of us! πŸ™‚

Total Weekly Mileage: 10.10

Haha I’ve got a lot of work to do in the weekly mileage department. But I did spend two weeks doing nothing because of my probably broken to, and 10.10 miles is a whole lot better than that! So I’ll gladly take it!

Happy Sunday, everyone!



Weekly Recap: July 24th-30th, 2017


  • 1 easy mile
  • 40 minutes of yoga

My first run of half marathon training did not go well… My legs just did not want to move, I didn’t sleep well the night before so I was super tired, and I was still recovering from the flu. So I tried to run, but after a mile I knew it just wasn’t going to happen. So I went home and did some yoga. πŸ™‚

Processed with Rookie Cam


  • 3.1 miles
  • 40 minutes of yoga

The second run of half marathon training went much better! I guess I was feeling pretty much back to normal on Tuesday. It’s still summer though and I still don’t like or preform well in the hot weather, so this run was still super slow. I had fun though. πŸ™‚

Oh and thanks to Luke, I’m sporting a very fancy new Garmin Fenix 5, so that’s pretty exciting!



  • Rest Day

Wednesday may have been a rest day, but I still made a point to get my steps in by walking Lily twice during the day, then taking a nice long walk with Luke and Dean in the evening. πŸ™‚


Obviously this photo was taken before our first walk. πŸ˜‰


  • 30 minutes on my stationary bike

I may or may not have spent most of Thursday binge watching season 6 of Game of Thrones (and ended up finishing it on Friday) ;). I still got the cross training done that my training plan called for, so go me! πŸ™‚



  • 25 minute fartlek

Fartlek fartlek fartlek! No matter how many times you say it, it’s still a super fun word. πŸ™‚ It’s also a super fun workout to do, if you ask me! Haha so I’m not sure why this is the first time in months that I’ve actually done a fartlek. Oh well. So when I saw that this was on my scheduled for Friday I was super excited! But most of these 25 minutes ended up being super slow with a few random bursts of speed thrown in whenever it seemed like fun. So while it may not have been the most hard core workout, I still think it qualifies as a fartlek fartlek fartlek. πŸ˜‰ (I for real need a shirt that says “fartlek is my second favorite “F” word. I think you all know what my first favorite “F” word is.)

Processed with Rookie Cam

Friday’s run was fueled by Honey Stinger, of course. πŸ˜‰


  • 5 miles in the morning
  • 3 miles in the evening
  • a few minutes of stretching

Double day, yay! Haha well. sorta. The plan was to do 8 miles for my long run in the morning, but that just wasn’t going to happen. Basically I just felt really shitty for pretty much no reason, so I called it quits at 5 miles but I promised myself that I would get in 2-3 miles in the evening. So I did! And I felt great doing my evening 3 miles as well!! πŸ™‚




  • Rest Day

I may or may not have stayed up until 1:30 am. Oops. πŸ˜‰ Good thing today’s a rest day and I was able to sleep in this morning! πŸ™‚ Anyway, started my day with a pretty awesome (well, if you ask me πŸ˜‰ ) of bacon, cherries, and coffee! Yum!! The cherries were sooo sweet and super delicious! And now that my belly is happy I need to go make my legs happy and go do some stretching/foam rolling.

Total Weekly Mileage: 14.07

I’m happy with that number. πŸ™‚ At first I kinda wasn’t. My run on Monday didn’t go well, my Friday fartlek was super slow and therefore super short, and although I got in 8 miles on Saturday I did have to double to do it, but if I would have gotten my 8 miles done in the morning and still doubled in the evening I would have gotten a few more miles in for the week. But then I remembered that I was still recovering from the flu on Monday, my fartlek on Friday may have been short but it was a lot of fun, and 8 miles is still 8 miles. πŸ™‚

All in all I’m very happy with how my first week of half marathon training has gone. It’s had it’s ups and downs, but what in life doesn’t? πŸ˜‰ I had fun, got shit done, and am excited to see what I can do in the upcoming weeks!

Happy Sunday everyone!



Half Marathon Training Day 4

Rest days seem toΒ simultaneously go by really fast and really slow. Like the day just seems to drag on but then I’ll look at the clock at it will be 3 pm and I’ll feel like I’ve accomplished absolutely nothing productive during the day. Haha maybe it’s just that running makes me feel super accomplished!! πŸ˜‰ Honestly though, it’s probably because running has become such a big, ingrained part of my life that when I don’t do it I feel a little off.

That being said, rest is super important! And as much as I’d love to be one of those people who can run 5 miles everyday (seriously, people like that really exist!), but more and more I’m learning that I’m just not lucky enough to be one of those people. I’ve tried streaking several times and it can get pretty hard for me just to keep up with running 1 mile every day. And now that that is something that I’ve become more aware of, it’s also something I’m becoming ok with, if that makes any sense? Like, there have been many days that I feel guilty for taking the day off and resting, and honestly the more I think about it the more I think that’s kinda sad. No one should ever feel bad for taking a break and allowing your body to heal. That’s something that’s kinda super important! Especially when you want to be the very best runner that you can be!

That being said, I did consider doing a few easy miles this morning haha. Mostly because my run on Monday was super disappointing, but when I woke up this morning I was tired, sore, and just felt like all sorts of nope. So instead I did a crazy amount of laundry (I don’t know why I let it pile up so much…), took Lily for a nice long walk, bathed her (Finn got bathed yesterday and Dean’s getting a bath tomorrow πŸ˜‰ ), played with the bunnies for a while, recorded a vlog (which I’ll probably post to vidme tomorrow because I’m feeling too lazy to edit it right now), and then did some reading. Fun times!

So tomorrow’s a cross training day, not so fun times, but since I took today off (like my training plan told me to, I should add) Friday’s fartlek workout should be even more fun! I mean, I already love fartleks and now I should be nice and rested and ready to go! Haha if you couldn’t tell, I’m super stoked about this half marathon training cycle at the moment. I’m sure in a few weeks that wont be the case, as I tend to have a lot of ups and downs about my feelings towards running/training. But I’m super jazzed up right now so I’m totally gonna roll with that and hopefully hang onto that feeling for as long as I can!

But for today I’m enjoying slowing things down, resting, and trying to be optimistic about the mountain of laundry that I have to go deal with now…

Happy Hump Day!


Half Marathon Training Day 2Β 

I started off half marathon training with a rest day! Yay hahaha! I like it when training plans start off with a rest day. πŸ˜‰

Anyway, today was the first actual run of half marathon training! Unfortunately it wasn’t as exciting as it sounds, and it didn’t go well at all…

First and foremost, because I was just sick. And even though I feel a lot better, I probably still have/am recovering from the flu. So I didn’t actually feel sick while attempting to get my run done, but my legs just absolutely did not want to move. Like, they weren’t really sore or heavy or tired, I just couldn’t get them moving. So what was supposed to be an easy 35 minute run turned into a mile.

Processed with Rookie Cam

But that’s not the only reason that my short little run sucked. A combination of being sick and drinking copious amounts of orange juice a few days ago has made me develop a canker sore. Yesterday I accidentally bit that canker sore a few times and I think I might have bitbit a few more times in my sleep last night. Well because of that my lip is crazy swollen and uncomfortable. It seriously looks like I got punched in the mouth, and now eating and drinking is hard…


And like I said, I think I might have bit it a few times in my sleep and I think that might be part of the reason why I slept like shit last night. It was pretty bad. But after my shortened run and a quick shower, I went back to bed and managed to get two ish hours of much better sleep. That was really nice. πŸ™‚


After my little “nap” (if you can call two more hours of sleep after 40 ish minutes of being away a nap haha) I got a few chores done and then did 30 minutes of yoga. I’m hoping that helped loosen up my legs a little bit and that tomorrows run will go a little bit better.

Now that that’s done I’m roasting some veggies for lunch! I figure if I make a point to start out this training cycle with good nutrition (like I should be doing anyway πŸ˜‰ ), I’ll stick with it through the harder/longer runs when I’m more likely to give into treats and what not.

Processed with Rookie Cam

This is actually a photo of my lunch from yesterday, but I’m making the same thing. πŸ™‚Β 

Anyway, that’s all for today I suppose! Hopefully tomorrow’s workout will go better for me! πŸ™‚

Happy Monday everyone!



Weekly Recap: June 6th – 12th, 2016


  • Rest Day

I don’t usually take Monday’s off, but since we spent 4 and 1/2 hours driving home from Oklahoma I figured I wouldn’t get w chance to get a workout in. Especially since we had to get quite a few things done once we got home.


  • 1 hour run
  • Yoga for runners: cool down, followed by headstand practice

On Tuesday I learned two very important lessons;

1. It does in fact feel a lot hotter when running in the sun without a hat. I won’t forget to wear one again. 2. Pouring water on your head actually does cool you down quite a bit. Even if said water isn’t cold.


  • Another day off

It’s hard to get things done when you have family over. I suppose I could have woken up early to run, but we were up late the night before, and that would have been no fun.


  • 4 miles
  • Hip work out

Don’t run in the summer. Seriously, it’s  an awful idea…Obviously I don’t mean it. Kinda. I just had a bad. I couldn’t get into my bedroom since my in-laws were sleeping in there, so I had to wear a black hat. My hydration pack wasn’t working correctly but I didn’t realize it until I was a mile from home, so I had to run a mile back and get my handheld bottle, which I hate. That threw off my rythem and I couldn’t seem to find it again, so I spent the rest of my workout running for 3 minutes then walking for 1 minute. Ugh.


  • Another Rest day


 Ugh, summer running is super frustrating…On the bright side, I saw a fox during this run. That was pretty neat. πŸ˜€


  • Rest Day

Wow I’ve had a lot of these this week. πŸ˜‰

Total weekly mileage: 14.36

Not bad for only running 3 days this week! And considering we’ve had people over during the week. Didn’t get much strength/stretching, but now that we’re back to business as usual I should be good to go on that front as well! 

Girl with a plan!Β 

I’ve figured out my training plan for this summer! It involve a lot of speed work. Ewww…but very necessary. Then I start training for my second half marathon on July 25th! Yay!!

I’m not signed up for it yet (registration isn’t even open yet) so it’s not a for sure thing yet, but I really want to run the Longview Half again! 

In between both of my plans I have about a four week break. That means I’ll get to take a break from hardcore speed work and super long runs, so I’ll be able to start half training on fresh, rested legs! 

Yay! I like having a plan!!

Weekly Recap December 28th-January 3rd

I hope you had a merry Christmas, happy New Year and anything and everything in between!! πŸ˜„

For me, this week was full of food, fun, family, and quite a bit of slacking in the workout department.





  • 4 “easy” miles on the country roads near my parents’ house. It would have been a lot more easy if there were no hills…

Thursday (New Years Eve)

  • Rest day
  • Did a bit of stretching/foam rolling

Friday (New Years Day):Β 

  • 2 hilly miles. I made a point to run up both big hills in my neighborhood for this one.


  • Active Rest. Played around with the dogs at the park.
  • 10 minutes of stretching/foam rolling in the evening.


  • Easy 30 minute run. Went nice and easy, listened to one of my favorite albums (Insomniac by Green Day), and stopped to pet a dog. It was a good run. πŸ˜„
  • 10 minutes of stretching and foam rolling.



And there you have it! I’ve been all over the place running wise this week. I haven’t been following a training plan or anything, just doing what is fun and feels right. But I think that’s a good thing since I’m coming back from an injury. I’ve hardcore skimped on strength training this week. I definitely need to get back to doing that constantly…

Now that the holidays are over it should be easier to stick to a strength training plan and get back into running regularly. I’m kind of excited actually, I plan on working hard, stay injury free, and be a better runner than I ever have been!

Wishing you lots of fun and happy miles in the new year!!

~ Ashley