Tag Archives: spring running

Happy Marathon Monday!!

Wow! Just wow! Congratulations toΒ Desiree Linden for being the first American woman to win the Boston Marathon in 33 years!! And in pretty intense weather too! Absolutely incredible!! Her win today just proves that YEARS of showing up and doing the work pays off! I’m seriously so happy for her and have all of the feels right now. πŸ™‚

 

I’ve been keeping up with Boston Marathon stuff all day, and all of the incredible athletes who ran today in that crazy weather definitely inspired me during my run today! The weather conditions here in Kansas haven’t been too bad today. Pretty cold for mid-April, but sunny and not too bad. I’m still sick though. I’m pretty sure I’m on the upswing of this illness but I’m still feeling kinda miserable. I didn’t run very much last week because of this darn illness, but now I’m feeling just well enough to know that some easy running would probably do me good.

So with all of the Marathon Monday feels fresh in my mind, I set out to do an easy 3 miles at around 12:30 this afternoon. It was not a fun run. I spent a lot of time stopping so I could couch up phlegm and blow my nose. Exciting, right? πŸ˜‰ But I set out to do 3 miles and I accomplished that goal! I was hoping I’d feel better after running, but I pretty much feel the same. Ugh. I’m so tired of being sick. But at the very least I’m not so sick that I can’t run, so there’s that.

img_1087-1

Another good thing to note; even though we’ve been having some weirdly cold weather in Kansas my peach tree (in the photo above) doesn’t seem like it’s doing too bad. I’m really hoping to get some peaches off of it this year! Every year it grow tiny peaches but then it drops them and starts growing more… Honestly this winter what we need to do is prune it so it stops doing that. But for now I’m just hoping it’ll actually produce some fruit!

Anyway, I suppose that’s all for today. I just wanted to share how incredible I though Des Linden was this morning and complain a little bit more about being sick. πŸ˜‰

I hope you have a great week!

~Ashley

img_1070

 

Advertisements

Weekly Recap: April 9th-15th, 2018

Oh man, this week started out really well! But on Wednesday I came down with a bad cold and that kinda derailed the rest of my week so that was super duper annoying… Ugh seriously though, whatever this illness was has sucked and went through really weird stages. I was hoping it wouldn’t be too bad when Luke and I originally got it, but nope. It knocked us both on our asses for several days.

Monday:Β 

  • 3 easy miles

Started off my week with a little bit of 5k action! Nothing too exciting, but it was still a nice run. πŸ™‚

img_0914

Tuesday:

  • 2 miles
  • 35 minutes of stretching/foam rolling

Tuesday’s run was a little more exciting than Monday’s! Warmed up with a slow mile, did 10 reps of the cadence drill from Jeff Galloway’s “The Run Walk Run Method”, and then cooled down with a few more minutes of easy running. Eventually I’m probably going to stop doing this on its on, reduce the amount of reps I do, and use this as a warm up for speed work. But for now I’m having fun doing it on its own. πŸ™‚

img_0949

Wednesday:

  • rest day

I had started feeling kinda sick on Tuesday night, but I really got hit with it on Wednesday. Had a sore throat and just felt tired and crappy in general. So I spend the day resting and getting lots of kitty cuddles.

img_0962

Thursday:Β 

  • rest day

Still wasn’t feeling too great on Thursday. I think I was a little bit better, but not much. It was sunny and warm out so I took Lily for a short walk. Mostly because it sucks being stuck inside on really nice days, but also because I was hoping a dose a vitamin D would help my body to fight off this illness. Being sick is no fun. Anyway, I didn’t do that great of a job hydrating on Wednesday so I made a point to drink more water on Thursday. But of course I had to start my day off with some coffee, because caffeine. πŸ˜‰

img_0981

Friday:Β 

  • rest day

I had a glimmer of hope on Thursday that I was gonna start getting better, but nope. On Friday I actually felt a little bit worse. Still had a sore throat, was tired, my ears felt kinda weird, and I got kinda dizzy a few times. Still no running, but Luke, who was also sick, and I did manage to run a few errands on Friday, including taking Finn to the vet to get his vaccines up to date. Haha at least someone around here has a clean bill of health.

Oh and the Oiselle leggins that I had to order twice because the UPS lost them the first time. Literally took a month, but I’ve finally got them and I absolutely love them! They’re super comfy, fit perfectly, and have SO MANY POCKETS!!!

img_1018

Saturday:

I have no idea what kind of virus (because I’m assuming it’s viral) illness my 4 year old neighbor infected Luke and I with, but it’s been absolutely insane! For both Luke and I it started out feeling almost like an ear infection, then we were worried it might be strep because our throats hurt, our lymph nodes have been swollen, and Luke even had a fever at one point. Luckily that didn’t last longer than a few hours for him. And Wednesday, Thursday, and Friday, I hadn’t experienced any kind of runny nose, congestion, or really much coughing or sneezing. But on Saturday I woke up with some insane chest congestion and a bit of a runny nose. I’ve officially banned all sick children from my house. I hate this so much. And it all would have been prevented if my neighbor would have just kept her sick kid at home.

Anyway, I’ve slept terribly the last couple of nights, and I didn’t even get out of bed until 9 am on Saturday. That’s pretty absurd for me, but I’m just so tired from being sick and not sleeping well. It’s pretty terrible. But when I woke up with chest congestion I knew I needed to get a few easy miles in to help clear me out a bit. Running usually does. So I did two slow, miserable miles on Saturday. They were not fun haha but I think they helped.

img_1026

Sunday:

  • rest day

Ugh ugh ugh ugh ugh. This illness came, knocked both me and Luke on our asses and has pretty much kept me (not so much him though) there pretty much all week. It’s super fucking frustrating, especially since it all could have been avoided if someone would have kept a very sick and very contagious child at home. Really I’m just pissed that my week started out so freaking well and was going in a great direction and then that all came to a screeching halt when I got sick and could barely stand up for an extended period of time, let alone run.

Luckily I did wake up this morning feeling better. I think I might be on the upswing of this thing. I’m coughing/hacking/sneezing out all sorts of nastiness so that’s probably a good thing. All that coughing isn’t good for getting a restful night of sleep though, so that’s not helping my absolutely wonderful mood. But anyway, rest day today because Sunday is always a rest day for me anyway, and I figured another day of rest would do me some good. Spent the day feeling sorry for myself, getting involved with all of the hype surrounding the Boston Marathon (hey, it is our Super Bowl, right πŸ˜‰ ), eating nutritious food, doing some light house work, and dying part of my hair purple again. I’m hoping I wake up feeling a lot better tomorrow, but I guess we shall see.

Total Weekly Mileage: 7.11Β 

Oh man, that number makes me very sad…But there are some illnesses that you can run through and some you cannot, and unfortunately for me this one has been the latter. I’m obviously not happy about it, but I can’t do anything about it but continue on with training once I’m finally well again.

I hope you’re week has been great and that you’ve been healthy and happy!

Good Luck and have fun to everyone running Boston tomorrow! You’re all rock stars and we’re all rooting for you! πŸ’™πŸ’›πŸ¦„

~Ashley

img_1054

Weekly Recap: April 2nd-8th, 2018

I managed to impress myself this week! I did pretty good running-wise, considering we weren’t home for most of Monday and had a hand injury that kinda slowed me down earlier in the week, but I still got a decent amount of running done! πŸ™‚ Thanks to that hand injury I didn’t really get any strength work or stretching done. I just haven’t been able to use it very much and that makes doing most things more difficult. Still though, I’m happy with how this week went.

Monday:

Monday was an interesting day! It was our last day in Illinois so we squeezed in quite a few things before we had to go home! Luke, two of his brother’s, me, and my brother spent a lot of time doing all sorts of fun things together, before we had to start heading back home. I talk about all of that stuff here, if you’re interested.

 

 

Tuesday:

  • Rest Day

After all of the excitement on Monday I needed a rest day! So I took one. πŸ˜‰ I spent most of Tuesday drinking water because I was feeling dehydrate, resting, and tending to my hand. Haha on Monday I got bit by a dog. It wasn’t that big of a deal, but my hand was sore, swollen, and I pretty much couldn’t do anything with it.

Wednesday:Β 

  • 2.5 miles easy miles

Yay! I finally got to wear my super spiffy new Zensah compression socks!! Haha they were actually delivered on Monday, but obviously I didn’t do any running until Wednesday. πŸ˜‰ It’s not really feeling much like spring anymore, here in Kansas. It was pretty cold on Wednesday. But I’m already looking forward to all of the watermelon that will be devoured this summer! So obviously I needed socks to represent that haha.

img_0768-1

Thursday:

  • 3 miles

Thursday ended up being the one warm day this week. In the afternoon it ended up being in the 60’s! It was kinda nice running in the warm sunny weather, but I still prefer the cold. πŸ˜‰ Anyway, I’m hoping my peach tree hold up during this wacky weather! It’s getting ready to bloom and I really want to get some peaches this year!!

img_0787-2

Friday:

  • 2.27 miles

Another chilly day on Friday. I wasn’t complaining though. πŸ˜‰

Anyway, I’ve been reading Jeff Galloway’s book β€œThe Run Walk Run Method”, so on Friday I decided to try out the cadence drill in that’s in this book, because oh man, my cadence could use all the help it can get! I did modify it a little bit though, since I was doing it on its own instead of as a warm up for a speed workout (as the book suggests you can do this drill for). So I warmed up with a mile of easy running instead of 10 minutes (I’m slow. It’s a fact.) and did 10 reps instead of the recommended 3-7 lol. And then did another 1/2 a mile of easy running for a cool down. But like I said, I’m slow and I wanted to hit at least 2 miles today, so mission accomplished on that front! πŸ‘πŸ»πŸ˜„ It was a fun little drill sequence though! And I’ll probably end up using the actual recommendations as a warm up for a speed session every once in a while. πŸ˜„πŸƒπŸ»β€β™€οΈ

Also, this was my lunch, and it was delicious as always. 🍞πŸ₯‘πŸ…πŸ³πŸ˜‹

img_0807

Saturday:

  • 8 miles

You know how not all runs are rainbows and sunshine? Well actually, for me most of theΒ  running I do is super hard. Sometimes it’s fun and I usually like the way I feel when the run is done, but those rainbows and sunshine runs are very few and far in between. Saturday’s 8 miler though was the rare exception! Nothing but rainbows, sunshine, happy thoughts and feelings, even though it was a cold, cloudy, and windy day. It was fucking great!

img_0878

Sunday:

  • Rest Day

Yay! Yesterday’s run was fun, but boy am I tired today! Totally worth it though. πŸ˜‰ Spent the morning throwing together some crock pot chili, did a little bit of cleaning in the afternoon, and spent the rest of the afternoon reading Alex Hutchinson’s new book Endure. My hand was feeling almost back to normal today and I probably should have done some stretching, but meh, I was tired and didn’t feel like doing it haha. That’s not a good excuse, but oh well. Today was still a good day. πŸ™‚

img_0896

Total Weekly Mileage: 15.78

Not bad all things considered! Need to keep that number moving up though! My main running goal for the year is to build up to 40-50 miles per week. Obviously I’ve still got a way to go and I’m a little farther behind than I would like to be thanks to some setbacks earlier this year, but this week was definitely a step in the right direction! πŸ™‚

Happy Sunday everyone!

~Ashley

 

 

 

Weekly Recap: March 19th-25th, 2018

Spring is here, here in Kansas! At least for now. The Midwest can get kinda weird with the weather sometimes haha. But the highs have been mostly in the 50’s and 60’s this week, and of course I’m kinda sad to see winter go. But it’s sill pretty chilly in the mornings and evenings, so I haven’t really been experiencing any warmer weather running yet, since I typically run in the morning. Honestly though I should probably be trying to run during the warmer parts of the day, to help make transitioning to summer running and super hot weather just a little bit easier, but I’m just not ready to commit to that yet. I am a cold weather runner through and through. πŸ˜‰

The spring like weather has also brought some rain too, as it usually does here in the Midwest. We really needed it. It’s been pretty dry here lately. Plus I love rainy weather and think running in it is a lot of fun! Maybe that’s one of the reasons I’ve felt a little bit more motivated to run this week! Last week life kinda got in the way of running and instead of adjusting and making it happen, I let it fall to the wayside. But As predicted in my weekly recap last week, this week was better. πŸ™‚

Monday:

  • 3 easy miles
  • 35 minutes of yoga

It started raining late Sunday night and pretty much never stopped until later in the afternoon on Monday. Good thing I enjoy rainy runs! Because unless I wanted to wait until well after 3 pm (which I never want to do. Morning runs are more my jam), I was going to get wet during this run. Which I definitely did. Well, soaked is more like it! It was a lot of fun though, as most rainy runs are!

But I think I got frostnip on my legs. It was in the high 30’s/low 40’s and pouring down rain, and I wasΒ almostΒ dressed appropriately. I should have worn my wind pants over my running tights, because when I got home, wrestled myself out of my running gear, and hopped in the shower, I noticed the tops of my thighs were super red. That ended up being kinda itchy and uncomfortable for the rest of the morning but as I warmed up it mostly went away. Haha good thing I wasn’t out there any longer or I might have actually ended up with frostbite or hypothermia. Lesson learned; when in doubt, wear the second pair of pants.

img_0458-1

Tuesday:Β 

  • 2 easy miles
  • 10 minutes of ab work

Yeah, this run didn’t feel easy. But I got most of it done without too many issues. Haha I was supposed to do 2 easy miles followed by a couple of 20 second strides, but I kinda skipped those. Still doing better than last week though! I feel like that’s becoming my mantra for this week. Hey, it totally works though! Did some ab work later in the day, and was very much looking forward to my rest day on Wednesday.

img_0469

Wednesday:Β 

  • Rest Day
  • 40 minutes of yoga

I was definitely ready for this rest day haha. Did some restorative yoga, walked Lily, cleaned the house. It was nice. πŸ™‚ And since I don’t have any other photos from Wednesday, lets just take a second to appreciate how big my chicks are getting! I am so freaking excited about getting fresh eggs!!!

img_0494.jpg

Thursday:

  • 1 hour on the stationary bike

On Tuesday I was kind of excited about having a rest day followed by a cross training day, but once I got there I felt kinda meh about the whole situation. I don’t particularly enjoy cross training. I think my stationary bike is super boring. But it is a necessary evil. πŸ˜‰ So I spent an hour pedaling on my stationary bike, while day dreaming about the interval workout I had planned for Friday morning.

img_0514

Friday:Β 

  • Interval work

Speed work! Yay!! Did a 1 mile warm up, 30 minutes of intervals (1 minute of hard running, 30 seconds of recovery, followed by a 1 mile cool down. Haha a lot of that cool down was walking though. πŸ˜‰ Seriously though, this workout was so much fun! Hard. Really hard, considering I haven’t done any kind of actual speed work in forever. But it felt really good. Haha now if only I could hold that 7:35 pace for an extended period of time. That happened while running downhill with reckless abandon though. πŸ˜‰ I really should have done some stretching and foam rolling after that, but holy cow I was tired! I spend the rest of the day doing a whole lot of nothing. Totally worth it.

Anyway, my fancy new Oiselle running tights with all the pockets were supposed to show up on Friday but they never did. This is why I dislike the UPS. Every single time I order something online and it ships via UPS it ends up taking several more days than it’s supposed to to actually arrive. So I guess we’ll see when they show up…

 

 

Saturday:

  • 2 easy miles
  • 20 minutes of strength work

Turkey socks in March? Why not?! πŸ¦ƒπŸπŸ‚

Actually, my feet were a little sore and the only compression gear I have that actually goes on my feet are holiday themed.πŸ˜‰ But I mean, we’re only a few days into spring and I’m already excited for fall. πŸ˜‚Anyway, the compression socks definitely helped, but my left heel was still kinda sore and that usually means my left IT band isn’t happy. Running on cambered roads does that to me sometimes. Especially when I don’t pay enough attention to my hips. It’s all connected, baby! So I cut my run short and followed it with some strength moves for my hips. 😊

Sunday:

  • Rest Day
  • 40 minutes of stretching/foam rolling

Stayed up a little too late last night, slept like shit, woke up sore. Haha good thing it’s a rest day! I’m really glad that I ended up cutting my run a little short yesterday, because holy cow is my left IT band tight today! Luckily it’s not in any kind of pain though. My knee also doesn’t hurt and my left heel is feeling a lot better. All good signs. πŸ™‚ I’ve had troubles with this IT band before, but this time I think I caught it before it turned into actual IT band syndrome. Yay for listening to my body!! I wonder if my running form has changed because of my broken toe though. At this point it doesn’t really hurt at all and the toe seems to be back to normal, but I suppose that doesn’t mean I’m not doing something different with my left foot and just not noticing it. I really can’t think of another reason as to why my IT band would be acting up again. Especially since I’ve barely been running 10 miles a week and haven’t done anything to exciting besides my speed workout on Wednesday. Hmmm. Oh well, at least I’ve realized it’s on its way to becoming a problem and have started giving it a little extra love.

Today I took an Epsom salt bath, and spent some time on my yoga mat stretching my hips, IT band and foam rolling everything. Hopefully it just needed some attention and doesn’t turn into a thing, but it’s definitely something I’m going to be paying attention to.

img_0578

So what about you?? How was your week? Has your IT band ever given you trouble before? What did you do for it?

Happy Sunday everyone!!

~Ashley

img_0576

Will Run For Pizza, Mornings Are Hard, A Garden Update, And Other Saturday Stuff

It seems like my rest days are always jam packed with all sorts of activities and things that need to get done, and this Friday was no different. Luke and I finally got Finn into the vet for his last round of puppy shots and got him started on heart worm and flea/tick prevention. Now we just have to wait a few weeks to get his rabies vaccine and then he’ll be good to go until next year!

Luke and I had made bets about how he was going to handle being at the vet’s office, meeting new people, and then getting his shots. For the most part he acted pretty much how we thought he would. He was super excited to meet everyone, the other dogs in the waiting room made him kinda nervous but he handled it well, and he even enjoyed getting on the scale to be weighed (he’s gained 10 pounds since we got him! He was 11 pounds when we brought him home and yesterday at the vet he weighed in at 21 pounds. He’s growing so fast!!). We were both surprised at how well he handled the shots though. He can be a really big baby at home sometimes. Like when he’s chasing the cat and she scratches him, or getting too rough with Lily so she nips at him. The way he cries you’d swear he was dying… But the shots didn’t phase him at all, which was great! And he left the vet’s with a clean bill of health. πŸ™‚

img_2876

After Finn’s appointment Luke and I took all of the dogs to the dog park, dropped them back off and went grocery shopping, went to the DMV which was a whole thing. Luke wanted to renew the tags on his car and his brother’s car first thing in the morning, but his brother was at his girlfriends the night before and didn’t get us his insurance card until 10:30 am. So by then there was a 4 hour wait at the DMV closest to us, so we drove 40 minutes away to the other one that only had a 1 hour 40 minute wait. So while we were waiting for our turn we ate some lunch and then went to Khols because I really really really need some summer clothes. While we we’re there I ment to only get “real” clothes since I have plenty of active wear, but I absolutely needed to get this shirt. I mean, it’s a very accurate statement! And I’m totally going to wear it as a regular shirt anyway. πŸ˜‰

img_2890

After our little shopping adventure we got into the DMV just as our number was called, got all of that taken care of and drove back home. Once we got back Luke mowed the backyard while I did a little bit of weeding in the garden and then played with the dogs. After that it was about 3:30 pm and we had every intention of calling it a day and to spend our evening hanging out and playing video games or whatever. Until we realized we had forgotten to pick up a few things. So we piled back into the car, drove to Walmart and got what we needed, along with a huge water bottle/jug thing that holds 2 liters of water. I’m pretty darn excited about that. And then went back home and around 4:40 pm we called it a day. πŸ™‚

img_2893

Seriously though, grocery day is my favorite day! Plus look how happy and healthy our cart is. πŸ™‚

It was really pretty outside yesterday. I think the high was around 77 degrees which is a little hot for my tastes, but I can admit that partly cloudy, warm, sunny days are kinda nice. But once it starts getting really warm it starts getting really hard for me to sleep. I get so hot so easily and being hot is super uncomfortable for me and that makes it hard to sleep… Which makes mornings really hard. Especially mornings when I try to wake up earlier, like I did today. I got up at 5 am, let the dogs out, then went right back to bed and didn’t get back up until 6:40. And even then I really didn’t want to get up. But I knew every extra second I spent in bed was just another second that the sun spent getting higher in the sky and the hotter the pavement was getting. Yuck. I hate warm weather running.

Luckily I did do a few things last night that made this morning a tiny bit easier. I prepped my coffee maker and had my coffee mug, honey, and spoon all sitting on the counter and ready to go. So I didn’t have to fumble around for all of that. All I had to do was press a button and get my soy milk out of the fridge, so that was really nice. I also laid out my running gear in one place, so I didn’t have to run around all over the house looking for it. So at least things were a little bit easier. But I still didn’t get out on the road until around 8 am because I procrastinated with breakfast. Oh well, baby steps right? Tomorrow I’m totally getting out on the road earlier for my long run.

I totally wish I would have done that today. My run was hot, slow, and slightly miserable. Getting up and out the door about 2 hours earlier probably would have helped a lot but oh well, I got it done and I’m probably better for it. Sometimes I kinda wish I enjoyed the warm weather a little bit more, but I’m a cold weather person through and through and that’s not going to change anytime soon.

img_2904

Also, how pretty is my strawberry plant?! I’ve never seen a strawberry plant with such vibrant pink flowers. From what I’ve seen they’re usually a paler shade of pink. I’m not complaining though, it’s so super pretty. πŸ™‚ It’s got quite a few flowers growing on it (this is the only one pictured because it’s the biggest and prettiest) so I’m hoping I end up with a bunch of berries! Nothing is better than a fresh picked strawberry that’s still warm from the sun!

The rest of my garden is doing pretty well too! My broccoli, brussel sprouts, and lettuce are all coming up and growing! I’ve even been able to weed out some of the weaker plants so I’d say they’re off to a good start! My carrots and onions aren’t doing as well though. Only a few carrot plants have popped up and they haven’t really grown much yet. And I haven’t been able to find any of my onion plants yet. I’m really hoping they’ll catch up eventually, but honestly our soil isn’t really any good for root plants. It’s got too much clay in it. What I really need to do is mix some sand in the plots that I want to grow root plants in, but since I’ve already planted the seeds it’s a little late for that. Maybe next year though.

And oh my gosh you guys! I cannot even begin to describe to you how freaking exited I am about my peach tree!!! It’s covered in all sorts of little, green, baby peaches, and it’s just super green and lush looking in general. It didn’t produce any peaches last year but it did a lot of growing. So I’m hoping this year it stops growing and produces a lot of peaches, and it looks like it just might! But I guess we’ll still have to wait and see what happens with it. πŸ™‚

Tiny little peach!


Haha I guess I got a little bit off track there, but anyways…After my run I enjoyed a nice post run shower Gatorade. Yup. Some people drink shower beer, but I prefer a nice cold Gatorade after a warm weather run. Especially since I tend to get really bad headaches if I don’t drink some kind of electrolyte replacement after warmer run, and the shower just seems like a really good place to do it.

img_2905

I’ve been in a very green mood lately, and I think my shampoo/conditioner, Gatorade, and green instagram snapchat caption proves it. πŸ˜‰

After my shower shenanigans, I gathered up my laptop and giant water bottle so I could do some blogging while hanging out with the dogs in the backyard. Aside from the fact that it was really hard to read my laptop screen in the sun, that was really nice! Our backyard is really green (told you, I’m all about the color green right now) and pretty. Especially since Luke mowed it yesterday. And I don’t care what anyone else says, the Midwest is just a super pretty place in general. Sure we don’t have any big mountains, or red dirt, or ocean views, or anything like that. But we do have beautiful trees (at least until you get into western Kansas), plenty of wooded areas (the woods is my favorite), fields full of lush green grass and beautiful wildflowers, pretty rolling hills all through out Missouri and the part of Kansas I live in, and I even think all the corn and bean fields are pretty in their own way. And don’t even get me started on old farm houses and barns. Those are the best. Oh and all the cows are super neat too.

I realize that I just went on a really weird tangent, but I really do love living in the Midwest.

After hanging outside for a bit I made myself a bacon, egg, and guacamole sandwich. Oh man that was the best thing ever! I mean, you already can’t beat a bacon and egg sandwich, and the guacamole just made it that much better! πŸ™‚ Once that was all shoved into my face-hole I got to work on the mounds and mounds of dirty clothes that were all over my bedroom and bathroom. I’m not entirely sure how just Luke and I create so much laundry, but we totally do haha. While I had the washer and dryer running I got to cleaning the rest of the house, since I was kinda in a cleaning mood after that. I wish I had hardcore cleaning moods more often. My house would be much more tidy if that were the case, but alas, cleaning sucks total ass.

img_2914

Around 4:30 pm we decided to take the dogs to the dog park. Dean is teaching Finn to chase birds so that’s a lot of fun to watch. They just run around the big open feild flushing birds out of the grass. Poor Finn has little legs and can’t quite keep up with Dean yet, but he sure tries! He’s also learning how to stay in one place until released. Lily and Dean are already really good at that, but Finn was sure happy to sit still after running around with Dean for a while. 


Now we’re home and probably just going to hang out for the rest of the evening. 😊

Do you run for pizza? πŸ˜‰

Do you think grocery shopping is fun? 

How was your Saturday? Do anything exciting? 

Friday Fives: Things I like About Spring Running

We’ve had a few false starts, but it looks like spring is finally sprung here in Kansas! So for today’s “Friday Fives” I thought I’d talk about a few things I actually enjoy about spring running. πŸ™‚

1. It takes a lot less time to get ready

Gearing up for cold weather runs makes me feel like a total badass (I can’t be the only one, right?). But I’ve got to admit, it is nice to be able to throw on a thin pair of tights, sports bra, tank top, shoes and socks, and then be ready to hit the road. You don’t have to worry about being properly layered, whether or not your hat covers your ears, or how many pairs of socks are going to be necessary/if your big, fuzzy, wool socks will even fit into your running shoes… It can take a lot of thought just to get ready to run in the cold. Especially if the cold is accompanied by the wet.

Processed with Rookie Cam

So this photo is totally from the fall of 2015, but whatever, the same point still applies. πŸ˜‰

2. The plants are alive and everything is green again!!

I love the winter months, I really do, but unless it’s snowing winter isn’t exactly the most visually appealing season. At least in the spring the grass is a nice bright green, flowers are blooming, the trees are growing leafs again. It’s great. πŸ™‚

img_2450

3. The warm weather runners finally come out of hiding

I’m not trying to put you guys down in anyway or anything like that. I’ve honestly missed you! I mean, I really do prefer to run by myself, but winter running can get super duper lonely. Like, no one is out and about. It’s usually just me and one or two other crazy runners out braving the cold/snow/ice. But once the weather starts to get a little nicer more and more people start coming out and I always see more people out running, which is nice! Like I said, I prefer running alone, but I do like to smile and wave at all the other runners (or walkers, or dogs/cats, or kids on bikes, etc.) that I see. πŸ™‚

4. Running in the rain 

Running in the rain is one of my all time favorite things to do, regardless of the temperature, but I think spring showers are the most fun to run. Like I mentioned before, aside for maybe a light jacket, you really don’t have to worry too much about layering for rainy spring time runs. You also don’t have to worry about icy patches (although I swear really slippery mud is just as dangerous!). Plus being wet and warm (or at least wet and slightly chilly) is a lot more fun than being wet and cold. That can get pretty miserable at times, especially if you weren’t mentally prepared for it.

22bd4f10-acda-430d-a5a9-1d08e7a97182

5. Nice weather

All right all right, we all know at this point that Ashley isn’t the worlds biggest fan of warm weather, and that she would definitely take a cold snowy day over a warm sunny one pretty much every single time (yeah, I don’t know why I started talking about myself in the third person either…). But I can’t deny that there is something kinda magical about the first warm, sunny days of the season. Like when it’s in the mid 50’s to low 60’s, the sun is shining through some big puffy clouds, all the fun changes in the plants and what not that I mentioned earlier,, and a slight, pleasant little breeze. Yeah the first few days like that are a lot of fun, I must admit. All of that gets really old, really quick. At least I think it does anyway.

What are some of your favorite things about running in the spring?