Tag Archives: random thoughts

Thursday Things

Some stuff has happened this week! Haha actually, Luke and I have had quite a bit of stuff going on. So has my dad! He’s been absolutely killing it with all the running he’s been doing! I hope my brother has been too, since he’s gonna be running the Gobbler Grind half marathon with us in November as well, but he doesn’t like to text much haha.

Ok, I need to figure out where I want to start, because I really do have a lot to talk about today…Lets kick off this post with some exciting news about our current transportation situation!

img_1255

Yesterday Luke traded in our piece of shit 2005 (I think?) Chevy Equinox for a 2016 Ram 1500. Holy cow that is one nice truck!! And its a huge improvement over what we were driving around in before! We actually have heat now!! You might recall that our journey to Colorado for Thanksgiving was awful because the SUV’s heater didn’t work. Haha and it was basically falling apart on on, so an upgrade was necessary. ๐Ÿ™‚ Plus Luke is super duper happy because he finally has his truck. He’s wanted on FOREVER and is pretty stoked that he has one now.

img_1256

This summer we’re going to be going on another family vacation with Luke’s mom, siblings, a few aunts, his grandma, etc. We’re going to be going to Branson, Mo to spend a week together, and since it’s only 4 hours away from us Luke and I will be driving there. But it’s gonna be such a nice trip in the new truck!

Alrighty, lets get back to my dad and half marathon training! He’s been running A LOT!! On Thursday’s he’s been going to a group run thing that a local running store puts on which is awesome, and last weekend he did a 12 mile long run! I told him to be careful, but at this rate he’s already ready to run a half marathon!

On Tuesday he and my brother did a 6 mile run. My plan for yesterday was to do a 6 miler and I was about 3 seconds away from skipping it, but since my training partners went out and did it the day before I obviously had to do it too. I am the most experienced runner in this family and I’m not about to let the two newbies beat me!! ๐Ÿ˜‰ Haha we might be separated by 600 miles, but we’re still motivating each other to get shit done!

img_1246

If it wasn’t for my dad and brother running 6 miles the day before, I wouldn’t have done this run on Wednesday.

So I’m super stoked that my dad is 100% dedicated himself to this half marathon thing and I hope he keeps running even after we cross that finish line!

As for me, well, running is going pretty good. I’m currently going through a base building thing since I spent so much of the winter fucking around, hurt, and sick (haha I’m always those two things..). And that’s all fine and good until I realized that I didn’t want to completely die during the first few weeks of actual half marathon training, so I’m just gonna completely die now and then hopefully be in a lot better shape in July when my training plan starts. ๐Ÿ˜‰ It’s actually not that bad, I’m just really tired. But I’ve been through this before and I know in a few weeks I’ll feel good and actually like running again. Haha but for now I’m not to thrilled about lacing up my running shoes every morning. Especially not this morning. Ugh, I just wanted to sleep in and then spend the day doing absolutely nothing. I got it done though!

Ok, so lets talk a little bit about my chickens now, because I absolutely love them and can’t wait for fresh eggs!!

img_1146

They have adjusted to life in their coop very well! Around 6:45-7 ish in the morning either Luke or I run out there, let them out of their nesting box, and feed them. Haha they’re so funny. They get so excited when they hear you coming. They know that people mean food, and obviously they like their food! Then I go out there a few times a day to check on them and give them treats. So far their favorite thing is bananas! They go crazy over bananas!! So at 8 pm when we lock them up again, if they aren’t already in their nesting area (which a lot of the time they are) I can just get them up there with a banana. ๐Ÿ™‚

They seem like very happy chickens and happy chickens lay the tastiest eggs!!

So one of Luke’s co-workers has a bee hive in his vegetable garden and harvests their honey, so eventually we’re gonna trade him some eggs for some honey. And one of our neighbors has a bunch of fruit trees and grows a garden too, so we’re gonna trade him eggs for some of his stuff too. I just think that’s the best thing ever! Everyone benefits from situations like this and its awesome! Plus growing/producing your own food is just so freaking rewarding! I firmly believe that everyone should growย something.ย Even if it is just a few herbs in your window. ๐Ÿ™‚

So, Luke decided he needed to drive to STL to show off his truck to his dad, so he ended up leaving work early and we started making our way to his dads house. We’re currently still driving (but we’re almost there!), it’s been a good trip! This truck is damn comfortable!

We won’t be gone long though. We’re literally driving back home tomorrow. Haha like I said, Luke just wants to show off the truck.

Alrighty then! That’s all for today!

Happy Friday eve!!

~Ashley

Advertisements

February 17th, 2018

Hello friends! I hope everyone has had a super Saturday! ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

img_9565

This photo is kind of irrelevant haha. I’ve just been wearing these socks all day and they make me super happy. ๐Ÿ˜‰

I’m not sure if I can describe my Saturday as “super”, but I did have a pretty good day. ๐Ÿ™‚ I’m still not running thanks to my toe, but it is starting to look and feel a lot better! And the tooth that had the root canal seems to be healing nicely as well! It’s still a little sore, especially where I had the Novocaine shots, but other than that it’s doing great! Now I just need to get a crown on it and it should be good to go! I’m still feeling a little bit itchy from the antibiotics I had though (I had an allergic reaction to them). I only took two doses of it so I was hoping the rash wouldn’t last for very long, and for the most part it’s gone, I’ve just got a few itchy spots left and it’s kind of obnoxious haha. But all in all, my ailments are healing and I’m very happy about that! I was in kind of miserable shape there for a little bit, so it feels great to finally be on the mend!

Just for comparison, the photos below show my toe on February 7th, and 16th. So it’s definitely healing! I’m still kinda limping around on it, but it definitely feels better than it did on the 7th when I hurt it!

 

It’s kind of annoying that I’m always doing this kind of stuff my myself though. I swear almost every time I get hurt and am unable to run, it happens because I did something stupid or klutzy (like slipping, falling, and hitting my toe on the edge of my couch). Most of my injuries don’t come from running, although I have had my fair share of those as well. I’m just super injury prone, I guess.

img_9728

This is my husband’s assessment of my life. It’s also the reason he won’t let me get on the roof to take down our Christmas lights EVEN THOUGH IT”S THE MIDDLE OF FEBRUARY!!!ย 

Anyway, 4 years ago today to my parents’ extreme disappointment, I got my second tattoo!

img_9743

Haha I guess they weren’t too fond of their eldest daughter getting a relatively large, black skull permanently put onto her body. ๐Ÿ˜‰ I, on the other hand, think it’s fucking fantastic! A lot of people don’t seem to agree with me on that one though, but that just makes me like it even more haha. The artist who did it was pretty awesome! She did a tattoo on Luke a few days before she did mine and they both turned out really great! I bled a lot during this one (it took a lot of ink haha), but even so there is very little visible scaring and 4 years later it still looks really good!

And funnily enough, February 17th also just so happens to be Billie Joe Armstrong’s birthday! That didn’t happen on purpose, it was just a really weird coincidence. Still kinda neat though. ๐Ÿ™‚ So yeah, wishing the happiest of birthdays to my favorite front-man!

858be1b9b56e8e55228b127d3b88f67e

I wish I knew who to properly credit this photo for! All I know is that I found it on pinterest.ย 

Speaking of tattoos, I want another one (or two, or ten. ๐Ÿ˜‰ ). So does Luke. And it would appear that we will be going on another family vacation this summer (this year we’re going to Branson, MO), and I’m thinking we might end up coming home from that trip with a little more ink. ๐Ÿ˜‰ We’ll have to wait and see, but we both have several ideas of things we want done, and I’m pretty sure we’re just going to start making it a tradition to get tattooed while we’re on vacation, because why not?! Haha I mean, we both got tattooed while we were in Florida and that was a lot of fun! ๐Ÿ™‚ I also kinda want another ear piercing, but I absolutely hate healing piercings. It usually takes my body a while to finally get used to them. So maybe that wont happen. Or maybe it will. I can’t make up my mind haha.

But anyway, that’s all I’ve got for today. Haha I don’t have a lot going on right now, especially since I’m not currently running, so I feel like I don’t have a lot to talk about. Oh well. Hopefully it wont be too much longer until I can run again!

Until next time,

~Ashley

Fun Mail Day, The Streak Continues, and Other Thursday Things

Alrighty! I’ve got a bunch of randomness to talk about today, so just bear with me for a little bit. ๐Ÿ˜‰

Christmas time is here!!! That means decorating, baking, gift wrapping, Christmas music, lots of packages in the mail, family time, and all sorts of other fun and craziness. Oh man, I love it though. Even though it can become a little bit stressful. ๐Ÿ˜‰ So far I’ve got the inside of the house decorated and it looks great!! I still want to hang up the outside lights, but Luke wont let me get on the roof. Something about me being clumsy and not wanting a hospital bill…So I guess he’s gonna have to do it at some point. ๐Ÿ˜‰

All of the animals are ok with Christmas, except for Finn. Christmas confuses and upsets him and he’s been spending most of his time hiding outside or in the bedroom. Haha but this is his first Christmas so this is all new to him.

We’ve also officially got a good start on Christmas gifts! We’ve got his mom and his brother and sister on that side of the family taken care of. All that’s left to do is wrap them and ship them off to Minnesota. We also know what we’re getting his dad, one of his brothers on that side of the family, and we bought his other brother on that side of the family his gift. We’ve got one of my sisters taken care of, we know what we’re getting my brother and dad, we’ve just got to figure out my other sister and mom. And we’ve got gifts to each other all figured out. There’s still one thing I want to pick up for him, but I’m gonna take care of that this weekend. ๐Ÿ™‚

And I guess that brings me to the fun mail day stuff!! Well, today was supposed to be a fun mail day. A bunch of stuff that Luke and I had ordered over the last week or so was all supposed to come today. But a gift I’d gotten him and my Honey Stinger stuff got delayed. That’s not surprising, shipping stuff gets all kinds of crazy this time of year and I’m not worried about it. I am pretty super excited about my Honey Stinger stuff though.ย They had a crazy awesome cyber Monday sale. Literally everything was 50% off, so I stocked up on waffles and also bought a pair of socks, because I can always use more running socks haha. That’s all supposedly going to make it here tomorrow. Hopefully it does because I’m pretty stoked about all the waffles I bought haha.

Anyways, the stuff he got me for Christmas arrived and I have been told multiple times to stay out of it. Haha that’s pretty hypocritical from someone who told me if he finds where I’ve hidden his Christmas gifts he was going to open it and ruin Christmas (his words, not mine). But whatever. ๐Ÿ˜‰ Also my amazing holiday socks from Zensah also came today! I’m so stoked about these socks!! I actually purchased them on the way home from Colorado last Friday because I wanted to make sure I was able to snag a pair and I was afraid they’d sell out pretty quickly. But anyway, I’m so excited that they’re here and they are probably the only pair of socks that I’m going to be wearing all season. ๐Ÿ™‚

img_8001

Also, speaking of Honey Stinger (I’m so good atย segues ๐Ÿ˜‰ ), I’m super duper excited to announce that I’ve officially been accepted back into the hive for 2018!! Yay! Honey Stinger for real fuels 90% of my running, dog walking, road trips, hiking, and other random adventures. Seriously, I’m not kidding when I say Honey Stinger is my favorite fuel. ๐Ÿ™‚

img_7960

And I guess while we’re on the subject of brands I’m an ambassador for, lets talk about StrideBox for the holidays for a second!! First off, I absolutely love StrideBox! It’s basically like getting a Christmas gift in the mail once a month. ๐Ÿ™‚ Second off, if you’re looking for a great gift for one of your runner friends, a gift subscription to StrideBox just might be the way to go!! And now until December 24th, you can use the codeย RunningRebel10ย to get 10% off of a 3 or 6 month gift subscription to StrideBox.

img_7033

Okey Dokey, now that that’s out of the way, lets talk about this run streak for a second!

img_7995

As of today I’m 8 days in and feeling pretty good! I’m actually really glad to have a goal to keep me going haha. If I didn’t I don’t think I’d have done very much running this week. Not like I’ve actually done a lot of running or anything, but it would have been a lotย less if I didn’t have a goal to get out there and do at least a mile every day. ๐Ÿ™‚ย So for today I did the bare minimum of a mile, and I legit waited until the mail got here so that I could wear my super spiffy socks. They made me feel better about the fact that it’s been kinda warm and sunny out lately.

img_8006

Keeping up with the running thing is going well but I’m not doing so well with the stretching/strength training/cross training thing. Well, at least I haven’t been this week. Last week I actually did kinda well with all of that, but I’ve been slacking off for a couple of days now. I definitely need to get back on track with all of that. Especially recovery stuff. I think that just might be important when it comes to the run streak thing. ๐Ÿ˜‰ So I spent some time getting reacquainted with my foam roller and yoga mat this afternoon. Yeah, that sucked pretty bad but it was totally worth it! Well, probably haha. Also spent a little bit of time on the stationary bike, just to get my legs moving in a way that’s not running or walking. I figured that would probably be a good idea. ๐Ÿ™‚

img_8008

Torturer tools.ย 

Alrighty then! That was basically just a bunch of super duper randomness, but my “Thursday things” posts tend to be just that! But that is all for today I suppose. So Happy Thursday everyone! ๐Ÿ™‚

~Ashley

Hello Friends!

Sorry I’ve been kinda absent this last week. The death of a really good friend from back in high school caught everyone off guard on Monday, and if people’s Facebook statuses/messages/phone calls have been any indication, it would appear that our whole little private school/Lutheran church community from back then is taking it pretty hard. But how could you not? I mean, it hurts me to know that he was hurting enough to take is own life, so I can’t imagine how his family and friends he was still really close with feel. And obviously it’s always hard when you lose a friend or a loved one, no matter what the cause, but it seems like suicide leaves a whole hell of a lot of “what if” questions just hanging out there. At this point dwelling on those “what if’s” doesn’t do anyone any good, but it’s kind of hard not to. I’ve been thinking a lot about them, his ex girl friend from back in high school (whom I’m still friends with) has been really thinking about them as well. We talked for a while on Tuesday about it and both of us were basically at a loss as to what to say. But I’m sure his family is probably thinking even more about the “what if’s”

Oh man, it’s just rough. I mean, life in general kinda is but it’s always worse when you lose someone you care about.

So I guess I just wanted to take a quick moment to say that depression and mental health in general is something that definitely needs to be talked about more so that maybe one day we’ll be able to get rid of some of the stigma around it. In our culture and society it can be really hard to talk about this kind of stuff and reach out to other people when you need help, especially for men I think. So lets get a conversation started about this! Talk to the people you love and care about. Tell them how awesome they are and how much they mean to you. Let them know that you’re always there for them. And I’m sure that wont helpย every singleย situation. But who knows, you might just help someone who needed it the most and you would have never known about it otherwise.

And on that note, please please please never hesitate to reach out to someone. I don’t suffer from depression but I still know and understand how hard it can be to ask for help. If I’ve learned anything from my friend’s death it’s that people care. The outpouring of condolences, love, support, and acts kindness I witnessed his family receive is just incredible. Hell, I even received some of that love and support because people knew we had been close back in the day. People really do care. So if you ever need help or just need to talk, reach out to your family, friends, coworkers, running buddy, teacher, priest/pastor/rabbi, your “internet friends”,ย  or even just the s prevention hotline, whoever. People care. You are not alone.

national-suicide-prevention-lifeline

Oh man, that’s some heavy stuff. Lets take a second to look at some cute puppy pictures for a second. Cute puppy pictures always make me feel a little better. ๐Ÿ˜‰

You know what, lets do some other cute animal pictures too. Why not? ๐Ÿ™‚

Hopefully that brought everyone back up a little bit. At the very least I managed to cheer myself up a bit, so at least there’s that. ๐Ÿ™‚

I suppose that’s all I really wanted to say for today. That and that I’ll be back to my usual blogging shenanigans; talking about my life, pets, running, just how badly I”m freaking out about my 3rd half marathon next month, how I feel about missing what should have been my first “official” 10k that took place yesterday, and all sorts of other randomness that hopefully you’ve all come to know and love. ๐Ÿ˜‰ I also desperately need to get caught up with all of the blogs and people I follow! I’ve been pretty terrible about that lately…

But anyways, I hope you have a wonderful Sunday, are enjoying racing season and whatever training/racing that’s in your immediate future. ๐Ÿ™‚

Remember that people care. I care. You are not alone.

~Ashley

 

 

Things I’ve Thought While Running

Yesterday Luke and I were talking about my half marathon training, weird encounters I’ve had with people/animals/terrifying drivers, and just all things running in general. I ended up making him laugh pretty hard about some of the things I’ve thought/said to myself while on the run, and once he calmed down a bit he told me I need to start writing this stuff down and sharing these thoughts with you guys, because some of this stuff is super funny! As it just so happens, I have actually written a bunch of this stuff down! I was just never sure that anyone would find it as amusing and entertaining as I do. Especially without any context (although some of these thoughts will have a little bit of context because they wouldn’t make any sense otherwise). But Luke sure did, so at his insistence, here is a sample of some of the things I’ve thought while running. ๐Ÿ™‚

(Just a side note; Luke’s not a runner himself and I don’t think he particular finds the subject very interesting to discuss. But he humors me by talking to me about it. The same way I humor him by talking to him about his softball stuff. I swear that is the key to a happy, healthy relationship. ๐Ÿ˜‰ )

img_6279

  • *Sees a guy loading a Ford Falcon onto a trailer and stops to admire the car* “Dude, sweet car!!! I wonder if he’s noticed me standing here. He probably thinks I’m a creeper…I should probably continue on my way now.”
  • “Fuck this hill and whoever decided to build a road on it!”
  • “Is it weird that I enjoy running through the really old, slightly creepy town cemetery? Probably.”
  • “Headbanging and running do not mix.”
  • “This guy is giving off some hardcore creeper vibes. Better smile and say hi to him.”
  • *Getting slightly nervous because it’s getting super dark even though I’m almost done with my run and close to home* *Sees a nice looking couple out for a walk* “That man is definitely carryingย at least one loaded firearm on him right now. There’s no way he’s not. Now I know who to go find if shady shit goes down.”
  • *Smiles and waves at every police officer I see* “I feel like it’s good to be on friendly terms with the cops in town. Even if they don’tย actually know me, they’ll probably recognize me as the friendly neighborhood runner if I ever need them.”
  • “Was that a fellow runner?! It had to be! Only a runner would wear shorts that bright and obnoxiously colored.”
  • “My bright teal shoes definitely match with my even brighter orange shorts. I am so good at matching colors.”
  • “Cows!!!!”
  • “I wounder if the farmer knows I run down here just to look at his cows.”
  • “I don’t like the way that cow is looking at me right now.”
  • “Maybe I shouldn’t be singing along to Hollywood Undead while running past a park full of children.”
  • “Did I put on moister wicking socks? Because these socks don’t feel like they’re doing any moister wicking.”
  • “Fartlek fartlek fartlek fartlek….” (all sung to myself in a weird voice)
  • “Running fucking sucks. Why did I get myself into this?”
  • “I wonder if people around here recognize me as the crazy person who’s always out running. I sure hope so.”

There’s a lot more where these came from so I’m thinking this is going to become a series here on therunningrebel.com. ๐Ÿ™‚ I’ll probably try to write a post like this around the end of every month, so keep any eye out for that!

I sure hope you enjoyed these weird, random thoughts of mine!! What are some things you’ve thought to yourself while running? I wanna know!!

~Ashley