Snow Day!

Luke and I are very very glad we didn’t get the garden started a week or two ago when it was sunny, warm, and felt like spring. Apparently winter isn’t done with us yet! Here in Kansas we’ve had some chilly days, frosty mornings, and this morning we got some snow! Yay! Well, kinda…As much as I love the snow and the cold, I think I could have passed on it this time. Our peach tree bloomed a few days ago, but since it’s been cold the flowers are dying and now I’m really worried that we wont be getting any peaches this year. Oh well, can’t really do anything about it, so I guess I’m just going to enjoy the cold weather while it’s here. πŸ™‚

img_2222

So I had pretty much the best morning ever. I had Green Day radio playing on Pandora (and Pandora was totally killing it this morning!), a mango and coffee for breakfast, I let Bruce (my ferret) out earlier than usual so as I was getting all of my shit ready he was chasing me and attacking my feet like the adorable little monster that he is, and when I looked out the window the first few snow flakes were starting to fall. I couldn’t have asked for a better way to start my day.

img_2220

When I went to let Dean inside he wouldn’t come in, even though he was cold and shivering. Silly dog.

Once I saw that it was snowing, I was very excited to get my run done! I had 3 easy miles scheduled for today so that’s exactly what I did, and oh man, it was a lot of fun! I spent a lot of time running with my tongue out trying to catch snow flakes. That’s probably not the most efficient way to run, but whatever, it was fun. πŸ™‚ Things got a bit slippery towards the end, but it wasn’t too bad.

img_2219

After my run I peeled off my wet outer layer, made a quick second breakfast (sausage, a scrambled egg, and tea), then took a steaming hot shower. Nothing feels better than a nice hot shower after a cold, snowy run! After my shower I spend some time watching Netflix, drinking some more tea, waiting for my hair to dry (it’s super thick so it takes forever), and eating a peanut butter/honey sandwich for an early lunch. Seriously, if you’ve never had a peanut butter/honey sandwich go make one right now! They are so good!!

img_2224

Around noon my hair was mostly dry, so I took Lily for a walk. She loves the snow as much as I do, so she had a lot of fun. Although by then the snow was really melt-y and a lot of it was already gone. So by the time we got back home she was filthy and wet. And since Dean had been outside for most of the day, he was muddy and wet too. Yeah, that was about the time that I gave up on having a clean house. Two muddy border collies will do that to a person. Or to me at least haha.

img_2227

By 2 pm almost all of the snow had melted, so I guess it really wasn’t a whole snow day but whatever. πŸ˜‰ Now the outside is just a giant muddy mess. We definitely needed some wet weather, since everything here in Kansas has been super duper dry, but as long as the outside is gross, my house will be too. Seriously, unless I want to give my dogs a full blown bath every single day (which I don’t), it’s almost impossible to get all of the mud out of their fur. Especially on their feet. They have very furry toes, and the mud just gets stuck in there and it’s hard to get out. Oh well, a little dirt never hurt anyone. 

Anyway, now that the snows melted I don’t have anything else exciting going on. I’ve just been reading, obsessing over Green Day’s Instagram accounts, and I suppose I need to go start dinner now that Luke’s home. 

Happy Pi Day!

~Ashley

img_2225

 

Advertisements

5 thoughts on “Snow Day!

  1. katiecburry

    Sounds like a wonderful day! Only two people understand the importance of 2nd breakfast: runners, and Hobbits. Haha.

    Your dogs are adorable and I’m glad someone is enjoying the snow. Here in Wisconsin we got about a foot of it and now it’s going to take for-ever for it to melt. Blech.

    Also, I love the picture at the end of it. Dean is the best! ❀

    Liked by 1 person

    Reply
    1. Ashley Dailey Post author

      It really was. πŸ™‚ Hahaha true story! Second breakfast is literally my favorite part of every day. Oh man, that really sucks. All of our snow has already melted. Thanks! If you’re talking about the second photo of a dog in this post its actually Lily. Haha they’re kinda hard to tell apart sometimes. πŸ˜‰ Either way, they’re both awesome. πŸ™‚

      Liked by 1 person

      Reply
  2. Pingback: Thursday Things | The Running Rebel

  3. TrekkieLianne

    We got surprise snow here too just southwest of Chicago. I’ve had potatoes in the kitchen growing eyes since January and I was going to plant them. Then somebody told me “no planting potatoes before St. Patrick’s day” so I didn’t. I’m glad! I’m not so happy about being sent back to the treadmill for a couple of runs, but it’s getting back up to the 40s and 50s this weekend.

    Liked by 1 person

    Reply
    1. Ashley Dailey Post author

      Haha I bet! I’ve also got some potatoes ready that I want to plant! We want to build a potato box though, so I have no idea when we’re actually going to get them planted haha. Yeah I’m sure, treadmills are no fun! But it sounds like you won’t be stuck on it long, so that’s good. πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

      Like

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s